شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه بجنورد

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی بر اقامه نماز جماعت در مدارس تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، امروز ۱۱ دی ماه در نشست کمیته همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش، تبیین اهمیت و لزوم اقامه نماز جماعت در مدارس را محور ضروری برنامه های پرورشی و تربیتی دانست و گفت: نهادها و دستگاههای فرهنگی، برای تهیه جانماز، چادر نماز و اقلام مرتبط، همراه مجموعه آموزش و پرورش باشند.

همچنین، ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم با اشاره به ۵ محور اصلی برنامه های پرورشی در مدارس، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، فعالیتهای تربیتی در مدرسه، حول محورهای ایمان، امید، خردورزی، نشاط و هویت تدوین و اجرا می شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ دختران دانش آموز مرکز استان با عنوان فرزندان حاج قاسم، افزود: این گردهمائی در همه شهرستانهای خراسان شمالی، برگزار شده یا تا پایان هفته اجرا خواهد شد.

محمد عقیقی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اعزام مبلغین در ایام فاطمیه به ۱۵۰ مدرسه در خراسان شمالی، گفت: طرح محراب با هدف تقویت پیوند مدرسه، مسجد و منزل و طرح روشنا با هدف حضور مبلغان در مدارس تیزهوشان در حال اجراست.

پرویز ایمانی معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم بابیان اینکه سرانه استاندارد نمازخانه در مدارس متوسطه اول و دوم ۴۸ صدم متر مربع به ازای هر دانش آموز، در مدارس ابتدایی دوره دوم ۴۲ صدم متر مربع و در مدارس ابتدایی دوره اول ۳۲ صدم متر مربع به ازای هر دانش آموز است، افزود این سرانه در احداث مدارس جدید به طور کامل رعایت می شود.

وی همچنین گفت: در سال جاری، ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع فرش سجاده‌ای و موکت برای نمازخانه مدارس سطح استان خریداری و توزیع شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha