شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله رجبی

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: آیت الله مصباح یزدی(ره) هرجایی که لازم بود بدون اینکه منتظر ابلاغیه و دستوری باشد وارد میدان می‌شد و در حد لزوم امکانات و بسترهای لازم را نیز برای تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌ها فراهم می‌کردند.

به گزارش‌ خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله رجبی امروز در آیین بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی(ره) که در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت صدیقه طاهره حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: همانطور که در قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) اشاره شده بزرگداشت مردانی که الگویی برای جامعه هستند یکی از دستورات الهی است؛ فراوان در قرآن با کلمه "اذکر" به این نکته توجه داده شده است، چرا که بزرگداشت بزرگان می‌تواند راه را به ما نشان دهد، برنامه حرکت به سوی خدا را به ما نشان بدهد ما این بزرگداشت‌ها را باید زمینه‌ای قرار دهیم که از این بزرگان درس بگیریم از زندگی آنها، فکر آنها، عمل آنها، منش آنها درس بگیریم.

وی با اشاره به برخی روحیات و ویژگی های مرحوم آیت الله مصباح یزدی(ره) خاطرنشان کرد: داشتن روحیه جهادی مهم‌ترین ویژگی یک استاد بسیجی است که در وجود افرادی مانند آیت الله مصباح یزدی و سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی تبلور داشت و این شخصیت های گرانقدر در هر صحنه‌ای که انقلاب به آنها نیاز داشت، حضور تأثیرگذاری داشتند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حضور آیت الله مصباح یزدی(ره) در همه صحنه های انقلاب به موقع بود یعنی ما سراغ نداریم موردی که بگوییم ای کاش زودتر می‌آمدند، خود این برای ما درس است، این ویژگی آیت الله مصباح(ره) بود و از قبل انقلاب نیز همین گونه بودند، هر جا نیاز بوده به موقع حضور پیدا کردند و این برای همه ما درس‌آموز است؛ ایشان حضوری با تمام ظرفیت داشتند یعنی اینگونه نبود که بگوییم کاش در فلان صحنه بیشتر حضور می‌داشتند.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی ره به معنای واقعی کلمه استاد فکر و اندیشه بود، ابراز داشت: ایشان در اخلاص و بندگی خداوند متعال فردی بی‌نظیر بود؛ بسیار کتوم بودند یعنی طوری وانمود می‌کردند که کسی فکر نکند در این وادی‌هاست ولی بسیار در عرفان و تهذیب در درجه بالایی بودند.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، روحیه جهادی، حضور به موقع، خودسازی، اقدام و عمل توام با فکر و اندیشه، اخلاص، علاقه و معرفت قلبی به ائمه اطهار و ولایت مداری را از ویژگی‌های آیت الله مصباح یزدی به عنوان یک استاد بسیجی عنوان کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عنایت خاص مقام معظم رهبری به آیت الله مصباح یزدی(ره) خاطرنشان کرد: تعبیرات بلند مقام معظم رهبری را در پیام تسلیت نگاه کنید؛ تعابیر ایشان کم‌نظیر بود، یک روح پاک و خالص و ناب می‌توانست این آثار را داشته باشد؛ برای بزرگان و علمای ما تهذیب و خودسازی یک اصل جدی بود چرا که نمی‌شود این کارهای عظیم و پربرکت بدون یک روح پاک باشد.

وی خودسازی را از ویژگی‌های بارز استاد آیت الله مصباح یزدی و همچنین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت: آیت الله مصباح یزدی (ره) به تصریح دوستان و اساتید از دوران جوانی تهذیب و خودسازی را به عنوان یک اصل جدی در زندگی خود قرار دادند و ثمراتی که باقی مانده به برکت روح الهی ایشان بوده است.

عضو شورای عالی حوزه‌ علمیه قم در ادامه سخنان خود گفت: آیت الله مصباح یزدی(ره) هرجایی که لازم بود بدون اینکه منتظر ابلاغیه و دستوری باشد وارد میدان می‌شد و در حد لزوم امکانات و بسترهای لازم را نیز برای تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌ها فراهم می‌کردند.

آیت الله رجبی با اشاره به ظرفیت‌آفرینی آیت الله مصباح یزدی(ره) و استفاده ایشان از همه ظرفیت‌ها گفت: ایشان نه تنها خودشان در صحنه حضور پیدا می‌کردند بلکه از تمام ظرفیت‌هایی که می‌توانستند، استفاده می‌کردند و برای اینکه اهدافشان اثرگذاری بیشتری داشته باشد نهادسازی کردند، تربیت نیرو کردند.

وی در پایان تأکید کرد: کسی به اندازه آیت الله مصباح نیرو برای انقلاب و نظام تربیت نکرده، این یعنی ظرفیت‌آفرینی و استفاده از همه ظرفیت‌ها؛ ایشان هم ظرفیت ایجاد می‌کرد و هم از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کرد و باز تاکید می‌کنم برای همه این کارها فکر کرده بودند، گاهی برای اینکه از نیرویی استفاده کنند از ده‌ها سال قبل فکر کرده بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha