شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ جلسه شورای اقامه نماز شهرستان بستان آباد با حضور حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان، حجت الاسلام غفاری امام جمعه شهرستان، توری فرماندار بستان آباد و سایر اعضای شورای اقامه نماز استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، جلسه شورای اقامه نماز شهرستان بستان آباد با حضور حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان، حجت الاسلام غفاری امام جمعه شهرستان، توری فرماندار بستان آباد و سایر اعضای شورای اقامه نماز استان برگزار شد.

حجت الاسلام غفاری با بیان توصیه هایی در باب اقامه نماز، گفت: نماز جماعت در ادارات ما برگزار می شود، و لکن از مدیر آموزش و پرورش درخواست دارم که از روحانیون شهرستان در مدارس هرچند وقت دوم استفاده نمایید، و از سایر مدیران تقاضا دارم بیست دقیقه برای اقامه نماز اختصاص بدهند و کارکنان موقع نماز به کار دیگری مشغول نباشند.

وی ادامه داد: مساجد نیز، تلاش کنند حداقل یک وعده، نماز جماعت در مسجد برگزار شود و در صورت نبود روحانی از اشخاص ظاهرالصلاح که قرائت صحیح دارند استفاده شود.

حجت الاسلام آقاجانی با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج، گفت: برگزاری نماز جماعت در ادارات، تنها وظیفه مسئولان نیست، بلکه اجرای سایر موارد تفاهم نامه که از قسمت برنامه ریزی ستاد اقامه نماز مرکز ارسال می شود، ضروری است.

وی با بیان راهکارهای توسعه و ترویج نماز، افزود: سعی کنید برنامه های نمازی و فرهنگی متنوع و جذاب باشد، و با راهکارهای متنوع جوانان و نوجوانان را جذب کنید، جذب نوجوانان و جوانان به نماز و نماز جمعه یکی از توصیه های مهم نماینده ولی فقیه در استان است.

توری فرماندار بستان آباد با اشاره به اهمیت اقامه نماز، گفت: اگر میخواهی خدا با شما صحبت کند، قرآن بخوان، و اگر میخواهی شما با خدا صحبت کنی، نماز بخوان، ما تلاش میکنیم نماز دستوری نباشد ولی کوتاهی هم نکنیم، ترویج فرهنگ نماز باید اثرات نماز را به جوانان بیاموزیم، چرا که نماز بازدارنده است و اگر کسی خالصانه با خدا صحبت کند، محال هست که گرفتار آسیب های فردی و اجتماعی شود.

وی ادامه داد: در خصوص ساخت نمازخانه در عوارضی بستان آباد هم نامه نگاری های اولیه صورت گرفته و امیدوارم به زودی اقدامات لازم صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha