شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس جمهور رئیسی

حوزه/ رئیس جمهور گفت: امروز در کنار پیکر مطهر شهداو بدن‌های مجروح، معلول و آسیب دیده از ظلم دشمنان، عداوت و شرارت اشرار، مردمی با بصیرت، انقلابی و در صحنه که در عرصه های مختلف درخشیدندقرار دارند و ما هم در کنار آنها هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز جمعه در آیین تشییع شهدای انفجارهای تروریستی کرمان در مصلای امام علی(ع) این شهر افزود: دشمن قدرت جمهوری اسلامی را دیده و بارها تجربه کرده است و در قضایای اخیر هم اطمینان می دهم که همواره دشمن قدرت جمهوری اسلامی را خواهد دید.

وی تاکید کرد: دشمن هم می داند که ایران امروز ایران مقتدر و قهرمان و صاحب قدرتی است که حاج قاسم برای آن تولید قدرت کرده است.

رئیس جمهور گفت: نیروهای مسلح کشور مجهز و آموزش دیده به روز برای ما تولید قدرت کرده اند و از همه مهمتر، رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و امت آگاه و با بصیرت مولفه های قدرت در نظام اسلامی محسوب می شوند.

وی گفت: این شهادت ها و ایثارگریها وظیفه مسوولان را بسیار سنگین کرده و خدمتگزاری خالصانه برای مردم کمترین وظیفه آنهاست؛ مردم یقین بدانند این حضور با معنای آنان و پشتوانه مردمی از نظام مقدس جمهوری اسلامی، دشمن را مستاصل کرده و به همین دلیل مردم بی گناه را می کشند؛ در غزه زن و کودک را به خاک و خون می کشند.

رئیس جمهور گفت: پیروزی حق و از بین رفتن باطل وعده الهی است و ما می دانیم پایان طوفان الاقصی، پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی اظهارداشت: امروز در کنار پیکر شهدا، بدن‌های مجروح، معلول و آسیب دیده از ظلم دشمنان قرار دارد و مردمی با بصیرت و انقلابی در صحنه حضور دارند و ما هم در کنار مردم کرمان ایستاده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: حقد و کینه دشمنان نسبت به حاج قاسم، نام و تصویر او نمایان است زیرا حاج قاسم کار بزرگی در مقابل آنها انجام داده است.

رییس جمهور با بیان اینکه دشمن می خواست بعد از شکل دهی رژیم جعلی غاصب و ۷۵ سال ظلم به مردم فلسطین، کار دیگری را آغاز کند، اظهارداشت: اسرائیل سرزمینی است که به عنوان دفاع از یهود و با سوءاستفاده از نام یهود شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: رژیم صهیونیستی می خواست خلافت اسلامی در منطقه ما با نام اسلام ایجاد کند؛ آنجا(فلسطین) با نام یهود، اینجا با نام اسلام؛ در عراق و سوریه نیز قصد داشت جریان داعش را و دست پرورده خود را به عنوان خلافت اسلامی حاکم کند.

وی بیان کرد: اما حاج قاسم یک جریان مقاومت را در منطقه برنامه ریزی کرد.

رییس جمهور با تشریح اقدامات جبهه مقاومت گفت: نیروی مقاومتی که قدرت هوایی و دریایی ندارد و تنها بخشی از قدرت نیروی زمینی را دارد دشمن را مستاصل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: تا امروز محاسبه این است که در منطقه، مردم فلسطین و جبهه مقاومت پیروز میدان و رژیم صهیونیستی شکست خورده میدان است.

وی بیان کرد: بزرگان مقاومت، حاج قاسم سلیمانی را شهید القدس نامیدند، حقیقت هم همین است، آنچه امروز از مقاومت می بینیم باید از حمایت ها و پیگیری ، مدیریت و اقدامات حاج قاسم هم ببینیم؛ اگرچه باید از فلسطین و حماس و حزب الله تجلیل کرد اما نقش حاج قاسم بی بدیل بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهارداشت: حاج قاسم با تمام نیروها و ظرفیت های منطقه تلاش کرد جریان شیطانی داعش و دست ساخته آمریکایی ها در عراق و سوریه و منطقه پا نگیرد، شبانه روز تلاش کرد، امنیتی که امروز در منطقه وجود دارد و در غرب آسیا، مرهون حاج قاسم سلیمانی است.

وی خاطرنشان کرد: نقشه آمریکایی ها برای تشکیل اسرائیل دیگر در منطقه به دست حاج قاسم و نیروهای مقاومت برآب شد و حاج قاسم زیر میز زد و نگذاشت این نقشه آمریکایی ها پابگیرد؛ کار بزرگی کرد، حقد و کینه آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی و عواملش در منطقه از حاج قاسم، نام و راه و زائران قبر مطهرش دارد، دلیل این اقدامات است.
رییس جمهور بیان کرد: می دانید که هر تجلیلی باید همراه با تحلیل باشد؛ باید تحلیل داشته باشیم، چرا اینقدر کینه نسبت به حاج قاسم که گفت برایم گنبد و بارگاه نسازید و بر سنگ قبرم بنویسید، سرباز؛ نمی خواست نامش بعد از خودش اینچنین آوازه داشته باشد، اما خدا اراده کردّ، کسی که برای او و به نام او و در مسیر او گام بگذارد، نامش بلندآوازه شد.
وی تصریح کرد: این نام را فقط خدا بلند کرد. حاج قاسم علاوه بر تسخیر عرصه ها، دل ها را هم تسخیر کرد؛ دل ها جای خداست به راحتی تسخیر نمی شود؛ خدا دل ها را به تسخیر در می آورد همچنان که مکتب حاج قاسم در کنار مکتب امام خامنه ای و امام خمینی(ره)، و در امتداد مکتب عاشورای حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: خانواده شهدای عزیز کرمان بدانید خون مطهر فرزندان شما ، همسران، همکاران شما همچنان که در مورد وجود امام حسین(ع) در زیارت اربعین می خوانیم، خون قلبش را داد که از جامعه جهل زدایی کند، امروز این خون شهیدان از جامعه بشری جهل زدایی کرده، کی در عالم دل ها متوجه فلسطین و مقاومت بود؟ در دل ها نفرت به رژیم صهیونیستی و آمریکا بود خدا به برکت خون شهیدان مردم جهان را بیدارکرد، این بیداری مردم جهان در جای جای دنیا، به برکت خون شهیدان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha