شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد از مسئولان خواست تا به فکر مسئله فرهنگ باشند و این مهم را در اولویت خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از دانش آموزان، مسئولان و عوامل اجرای سرود فتح خون اشکذر، ضمن قدردانی از مسئولان شهرستان اشکذر و دانش آموزان این شهرستان، اظهار کرد: اقدامات مسئولان و والدین در تربیت و همراهی دانش آموزان برای آماده سازی این سرود قابل تحسین است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه دغدغه فرماندار اشکذر، دغدغه فرهنگی است، افزود: این اتفاق ارزشمندی است زیرا آنچه در کشور و نظام مدیریتی ما مورد غفلت قرار گرفته، کار فرهنگی است.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: مسئولان به فکر مسئله فرهنگ باشند، زیرا اگر گاهی امور آنگونه که باید پیش نمی‌رود و مشکلات برطرف نمی شود، به دلیل غفلت از کار فرهنگی است.

وی عنوان کرد: البته اکنون هم با وجود این همه مشکلاتی که دشمن در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایجاد کرده، وضعیت خوبی داریم، اما باید مراقب نفوذ فرهنگی دشمن باشیم و جهت تقویت فرهنگ عمومی جامعه تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: بودجه های فرهنگی نیز باید در تمامی مناطق کشور تقویت شود زیرا در روایات نیز آمده که اگر کسی از دین خود برای امور دنیوی کم بگذارد، خداوند متعال چیزهایی پیش می آورد که ضررهای بسیاری متوجه او می شود و این مصداقی برای بودجه های دینی و فرهنگی است.

وی تاکید کرد: مسئولان نباید برای سایر امور از بودجه های دینی، قرآنی و فرهنگی کم بگذارند و نباید حق این بخش پایمال شود.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: اگر دین انسان درست شود، هم دنیا و هم آخرت او اصلاح می شود بنابراین همه پروژه ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد: لازم است در زمینه تقویت فرهنگ جامعه اقدامات جدی‌تری انجام شود و به کارهای فرهنگی و ترویج دین خدا ادامه دهید ولو اینکه به قرض کردن باشد.

امام جمعه یزد بر لزوم انجام کارهای اثرگذار فرهنگی توسط روحانیون تاکید کرد و گفت: اقدامات فرهنگی و تربیتی برای جوانان و نوجوانان باید به شکل ویژه پیگیری شود.

در این دیدار دانش آموزان به قرائت نامه خود به رهبر معظم انقلاب پرداختند و این نامه را به نماینده ایشان در استان یزد تقدیم کردند.

گفتنی است: سرود یا نوحه فتح خون اقدامی ابتکاری است که در آن هزار دانش آموز ۹ مدرسه در شهرستان اشکذر به اجرای آن پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha