دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
بیگی

حوزه/ حجت‌الاسلام بیگی از برگزاری سومین کنگره بین المللی نهج البلاغه با موضوع «زیست شرافتمندانه» همراه با چهار پیش نشست در کشورهای جهانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام علی اصغر بیگی صبح امروز در نشست خبری، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در موسسه نهج‌البلاغه اظهار کرد: حق و واقعیت این است که در طول تاریخ، قصوراتی نسبت به نهج البلاغه داشته‌ایم و علیرغم آنکه جمهوری اسلامی در لوای انقلاب اسلامی نزدیکترین حاکمیت جهانی به حاکمیت نهج البلاغه است، ولی با این وجود فاصله‌های زیادی با مفاهیم و مبانی نهج البلاغه دارد.

وی افزود: امروز در زمینه آموزش و پرورش و کودکان و نوجوانان و آموزش‌های این قشر دچار فقر کتاب، موضوعات فرهنگی و نهج البلاغه‌ای هستیم و این مسئله نیاز به تحقیقات گسترده، متناسب با ساختار و شرایط زمان و مکان دارد.

مدیر موسسه نهج البلاغه اصفهان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جایی دیگر فرمودند، کسی می‌تواند ادعا کند قرآن را فهم کرده که نهج البلاغه را درک کامل کند، چرا که نطق ناطق قرآن کریم، نهج البلاغه، از زبان معصوم است و بنابه فرمایش ایشان، نهج البلاغه راه نجات است، لذا سلسله کنگره های بین المللی را طراحی کردیم.

وی ادامه داد: سومین کنگره بین‌المللی نهج البلاغه تیرماه سال۱۴۰۳ مصادف با ایام غدیر برگزار می شود، در راستای برگزاری هر چه با کیفیت تر کنگره بین المللی، کمیته های پنج گانه با مشارکت اقشار مختلف چون دانشجویی، اساتید دانشگاه، حوزه علمیه و طلاب، آموزش و پرورش و دانش آموزی، بانوان طراحی شده است.

حجت‌الاسلام بیگی با بیان اینکه چهار پیش همایش در خارج از کشور در کشورهای امریکای جنوبی، مالزی، روسیه و عراق برگزار می شود گفت: انس جهانی با نهج البلاغه از اهداف برگزاری پیش نشست های جهانی است.

وی تاکید کرد: ما باید عقب افتادگی های خود را در علوم انسانی با کلام امیرالمومنین و نهج البلاغه جبران کنیم، حقیقت این است اغلب مطالب و محتواهای علوم انسانی ما در غرب شکل گرفته است و این فرایند و روند باید اصلاح شود، چرا که نهج البلاغه لذت های چشیدنی دارد و تا حلاوت این لذت ها در جامعه به مردم چشانده نشود لذت حکومت علوی به مردم نشان داده نمی شود.

مدیر موسسه نهج‌البلاغه اصفهان متذکر شد: تا کنون۱۹۰ چکیده مقاله به دبیرخانه سومین کنگره بین المللی ارسال شده و پیش بینی می شود بیش از ۸۰۰اثر گرافیکی و هنری مرتبط با همایش چون کلیپ، عکس، پادکست، فتوکلیپ، ..ارسال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha