یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1131145
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی

حوزه/ کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی به قلم حجت الاسلام والمسلمین ناصر متقی املشی نگاشته شده و به همت انتشارات میراث ماندگار چاپ و منتشر گردیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی به قلم حجت الاسلام والمسلمین ناصر متقی املشی نگاشته شده و به همت انتشارات میراث ماندگار چاپ و منتشر گردیده است.

بر اساس این گزارش، کتاب حاضر، اثری مفهوم‌شناسانه است که در آن به تعریف و تبیین مفهوم و چیستیِ برخی از واژه‌ها و اصطلاحات، مانند اطمینان عرفی، علم تصدیقی عادیِ منطقی، علم تصدیقی عادیِ غیر منطقی، علم عرفی و ... که در دو علم شریف فقه و اصول به کار می‌روند، پرداخته شده و به خاطر همین در فصل اول، برخی واژه‌ها و اصطلاحاتی که مقدمه‌ی فصل دوم هستند، مفاهیم و چیستیِ آن‌ها نیز تعریف و تبیین شده‌اند.

اثر پیش‌رو در دو فصل نوشته شده است که فصل اول، مشتمل بر هفت گفتار مقدماتی «تعریف علم تصدیقی منطقی»، «تعریف علم عقلی»، «تعریف علم عادی منطقی»، «تعریف قطع»، «تعریف ظن»، «تشکیکی بودن ظن» و «گمان‌کننده‌ای که غافل از احتمال خلاف است» می باشد.

همچنین فصل دوم این کتاب مشتمل بر چهارده گفتار پیرامون اطمینان عرفی اعم از «معنای لغوی اطمینان»، «معنای اطمینان در قرآن کریم»، «تعریف اصطلاحی اطمینان»، «نام‌های دیگر اطمینان عرفی»، «اقسام اطمینان»، «تعریف اطمینان منطقی»، «تعریف اطمینان عرفی»، «فرق‌ علم تصدیقی منطقی و علم تصدیقی غیر منطقی»، «فرق‌ علم عادی منطقی و علم عادی غیر منطقی»، «فرق قطع منطقی و قطع عرفی»، «فرق اطمینان منطقی و اطمینان عرفی»، «فرق اطمینان عرفی و علم تصدیقی منطقی»، «مقصود از علم در امور شرعی» و «مقصود از اطمینان در علم فقه و اصول» می باشد.

در پایان کتاب، قبل از فهرست منابع و مآخذ، جمع‌بندی آورده شده است.

برای خرید کتاب می توانید با مؤلف کتاب به شماره ۰۹۱۹۳۵۴۱۲۸۱ در ساعت ۹ الی ۱۰ شب تماس حاصل فرمائید یا به انتشارات میراث ماندگار در مجتمع ناشران طبقه سوم مراجعه نمایید.

کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی منتشر شد

کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی منتشر شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha