شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
خالد السطی

حوزه/ نماینده مجلس مغرب در نشست کمیته فلسطین PUIC، گفت: دیپلماسی پارلمان های کشورهای اسلامی و جهان باید تاسیس دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف را در اولویت خود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خالد السطی نماینده مجلس مغرب در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی طی سخنانی، اظهار کرد: این جنگ با وجود مواضع سیاسی مختلف همچنان ادامه دارد و سازمان ها، مدارس، مساجد و بیمارستان ها تخریب می شوند.

وی افزود: این تجاوز منجر به بن بست رسیدن مسئله صلح فلسطین شده است و همه تلاش ها برای صلح را نابود می‌کند. با وجود فاجعه انسانی و محاصره کامل غزه باید بگویم این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست.

نماینده مجلس مغرب خاطرنشان کرد: تضمین آزادی غیر نظامیان، امکان ارسال کمک های انسانی،توقف و سپس پایان جنگ اصلی تری موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود و دولت مغرب از این شرایط فعلی نگرانی شدید خود را اعلام می‌کند.

وی تاکید کرد: تشکیل دولت مستقل فلسطینی با راه حل سیاسی بر اساس ابتکار عمل جده راه حل پیشنهادی کشور مغرب است و ادامه‌ی حملات و خشونت های اسرائیل علیه قدس شریف و مردم غزه میلیارد ها مسلمان را آزار می دهد.

نماینده مجلس مغرب اضافه کرد: در راستای تحولات میدانی ما تلاش های خود را برای حفاظت از قدس و بیت المقدس انجام می دهیم و براساس اصول خود تأکید داریم که پارلمان ها باید تلاش کنند صلح و آرامش در غزه شکل گیرد، بنابراین دیپلماسی پارلمانی، اسلامی و جهانی باید تاسیس دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف را در اولویت خود قرار دهد تا دیگر شاهد جنگ نباشیم.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای بازگشت صلح به منطقه، گفت: امیدوارم تصمیمات درستی برای آرامش منطقه گرفته شود و از مجلس شورای اسلامی برای این جلسه قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این جلسه و نشست اثرات مثبتی داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha