شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1131202
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
نشست

حوزه/ مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه گفت:مبلغین و اساتید حوزه و کارشناسان اقتصادی توانمند می‌توانند خدمات انجام گرفته انقلاب اسلامی را تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست هم اندیشی مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با مدیر کل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون وی عصر امروز در دفتر حوزه علمیه برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رضازاده مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه زحمات فراوان برای اجرای انتخابات مأجور است،چهار راهبرد رهبر انقلاب درباره انتخابات را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی از راهبردها عمومی و برخی تخصصی است، اما امنیت عمدتا به مسئولین امنیتی مرتبط می‌شود.

وی با بیان اینکه رقابت و سلامت انتخابات بار اجرایی سنگینی بر دوش مجریان می‌گذارد، افزود: راهبرد مشارکت اما فراگیر است.

صف و ستاد را در زمینه مشارکت حداکثری گسترده می شود

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: در حوزه‌های علمیه تلاش داریم مجموعه مختلف صف و ستاد را در زمینه مشارکت حداکثری گسترده کنیم.

وی گفت: با توجه به زیست بوم کهگیلویه و بویراحمد مشارکت در انتخابات همیشه بالا بوده و امسال نیز همراهی خوبی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضازاده بیان کرد: در مشکلات واقعی و میدانی واقع شده‌ایم که چه بسا برخی مرتبط با این دولت هم نیست، از طرفی دشمن تلاش دارد با سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات، مردم را ناامید کند.

وی با بیان اینکه در حوزه علمیه در عرصه جهاد تبیین گام برمی‌داریم، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت استانداری حوزه علمیه استان جنبش خوبی ایجاد شود.

خدمات انجام گرفته انقلاب اسلامی تبیین شود

این مسئول خواستار تمرکز بر بیان دستاوردهای نظام شد و گفت: مبلغین و اساتید حوزه و کارشناسان اقتصادی توانمند می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند و خدمات انجام گرفته انقلاب اسلامی تبیین شود.

راهبرد مشارکت در انتخابات فراگیر است

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور، حضور مسئولین رده بالای استان در بین مردم و شنیدن حرف مردم را از دیگر پیشنهادها خواند و گفت: جلساتی با محور حوزه و مردم برگزار شود، مطالبه‌گری صحیح رقم بخورد و خدمات در فضای عمومی مطرح شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضازاده با بیان اینکه با بدنه عمومی مردم ارتباط برقرار کنیم، ایام رجب و شعبان و دهه فجر را فرصت مناسب برای این هم‌افزایی دانست و گفت: جشن‌های خیابانی در فضای عمومی برگزار شود تا حضور معرفت‌زا و شادی‌آفرین رقم بزنیم و همبستگی اجتماعی، شورآفرینی و نشاط رقم بخورد.

همکاری مسئولین استانی با حوزه‌های علمیه مطلوب است

حجت‌الاسلام و والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد در این نشست همکاری مسئولین استانی با حوزه‌های علمیه را مطلوب خواند و با اشاره به عشیره و قبیله‌ای بودن استان، مشارکت مردم در انتخابات را خوب توصیف کرد و گفت: یکسری اشکالات کشوری اگر برطرف شود سطح مشارکت مردم در انتخابات ها بیشتر هم خواهد شد.

حجت‌الاسلام و والمسلمین صفدر پناهی یادآور شد: استان کهگیلویه و بویراحمد همچون ادوار گذشته مشارکت بالایی داشت امیدواریم رتبه حفظ شود یا به رتبه یک ارتقا یابد.

مجریان انتخابات سلامت را در همه فرایندها مورد توجه جدی قرار می‌دهند

همچنین سید جمشید حسینی خواه مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: چهار شاخصه مورد نظر مقام معظم رهبری یعنی امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت چراغ راهنمای مجریان انتخابات است.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهاد تبیین مورد تأکید معظم له مورد توجه قرار دارد.

راهبرد مشارکت در انتخابات فراگیر است

وی نقش، روحانیت و دانشجویان و نخبگان در جهاد تبیین‌گری را مهم خواند و افزود: اگر در عمل اعتقاد به ولایت فقیه داریم باید چهار مؤلفه حکیمانه سرلوحه کار باشد.

این مسئول افزود: بیانات رهبری در همه ابعاد فصل الخطاب است و نکات ارزنده‌ای که گوشزد می‌فرمایند از زبان هر کسی ساری و جاری نمی‌شود.

حسینی خواه ابزار کرد: طلاب و روحانیت در بعد مشارکت همکاری خواهند داشت و سلامت انتخابات به ما مجریان برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه مجریان انتخابات سلامت را در همه فرایندها مورد توجه جدی قرار می‌دهند،ادامه داد: آنچه وظیفه ما بود تاکنون انجام گرفته است.

دبیر ستاد انتخابات استان گفت: همایش‌هایی در هر سه حوزه انتخابیه برگزار کردیم، دستاوردهای ۴۴ساله انقلاب را تبیین کردیم و خدمات نظام را یادآور شدیم.

وی با اشاره به خدمات نظام اسلامی تصریح کرد: نظام برای احداث اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها، برق رسانی در مناطق صعب‌العبور و برخورداری مناطق کوهستانی از نعمت گاز، آب و دیگر خدمات عام‌المنفعه سنگ تمام گذاشته است.

حسینی‌خواه بیان کرد: علاوه بر این، دستاوردهای خارجی نظام را یادآوری می‌کنیم و به مقایسه خدمات و قدرت ایران طی ادوار گوناگون و دفاع از تمامیت ارضی می‌پردازیم تا مردم نسبت به مسائل کشور اقناع شوند.

مطالبه‌گری، محاسبه‌گرایی، طایفه‌مداری، منطقه‌گرایی در رأی‌گیری اثرگذار است

وی مشارکت مردم در کهگیلویه و بویراحمد را خوب توصیف کرد و گفت: جریان انقلاب اعتقادی مشارکت دارند شاخصه‌های گوناگون از قبیل مطالبه‌گری، محاسبه‌گرایی طایفه‌مداری، منطقه‌گرایی در رأی‌گیری اثرگذار است.

وی مشارکت مردم یاسوج در انتخابات پیش‌رو را بیش از دوره قبل پیش‌بینی کرد و یادآور شد: در انتخابات گذشته حداقل میزان مشارکت۷۰درصد بوده است.

این مسئول اجرایی با اشاره به رسالت ائمه اطهار(ع) در جهاد تبیین، تصریح کرد:رسانه، فضای مجازی، دانشگاه‌ها و.. قویترین ابزار تبیین هستند و با قدرت فکر و اندیشه می‌توان جلوی قدرت موشک ایستادگی کرد.

وی با استناد به حدیثی از حضرت علی«ع» که قدرت علم برنده‌تر از شمشیر است، بیان کرد: باید با جهاد تبیین آگاهی بخشی شود و مردم را به مشارکت حداکثری فراخواند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha