شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار معروفی

حوزه/ معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج با تأکید بر اینکه باید در اجرای اقتصاد مقاومتی ظرفیت‌های بومی هر استان در نظر گرفته شود، گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش ولایت فقیه برای خروج کشور از مشکلات اقتصادی و مقاوم کردن خانواده‌هاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار حسین معروفی امروز در اجلاس سالانه مجمع بسیجیان خراسان جنوبی با بیان اینکه در کشور با دو بحران آب و جمعیت روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: باید در رفع بحران جمعیت، کار فرهنگی و اجتماعی بسیار صورت گیرد تا جنگ نرم دشمن بی‌اثر شود.

وی گفت: دشمن در چند وقت اخیر با سه سناریوی عاشورا زدایی، اربعین زدایی و اغتشاشات به میدان آمد تا انقلاب اسلامی را برای همیشه از بین ببرد اما هوشمندی ملت ایران و تدابیر داهیانه ولایت فقیه، این سناریوهای شوم را بی اثر کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه‌ شفابخش ولایت فقیه برای خروج کشور از مشکلات اقتصادی و مقاوم کردن خانواده‌هاست. باید در اجرای اقتصاد مقاومتی، ظرفیت‌های بومی را در هر استان دنبال کنیم و مبنای کار در بسیج، مردم و انقلاب اسلامی است و بر همین اساس در هر دولتی، بسیجیان در کنار دولت برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

معروفی بیان کرد: بسیجیان بازکنندگان گره‌های کور کشور هستند و اندیشه ورزی و مشورت دو مؤلفه‌ پیش برنده‌ اهداف بسیج است و در روزگار فعلی باید از تجربه گذشتگان در کنار قدرت پیش برندگی جوانان بهره بگیریم تا آینده کشور را به خوبی ترسیم کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج بر اهمیت اولویت‌بندی در احصاء مسائل و مشکلات تاکید کرد و گفت: باید در هر استانی برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس شناخت از موضوعات بین‌المللی و کشوری انجام شود تا حرکت استان‌ها همسو با حرکت کشور و در جهت پیشبرد اهداف ایران باشد.

تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورزی در بسیج

سردار محمدرضا مهدوی نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیج در عرصه‌های مختلف، پیشروتر از ما در میدان حضور دارد، اظهار داشت: تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورزی در بسیج کمک بزرگی به راهبردهای استان و دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه به برکت هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی تاکنون گام‌های خوبی در جهت توسعه و پیشرفت و گره‌گشایی کار مردم استان برداشته شده است گفت: در تمام صحنه‌ها و حوادث و مشکلاتی که در استان نیاز به حضور بسیج است پیش‌تر از ما بسیجیان حضور پیدا می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: در احصای بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های که وجود دارد بسیجیان با نگاه کارشناسانه نسبت به مسائل اشراف دارند و راهکارها برای حل مسائل دنبال می‌کنند.

هفت گروه تخصصی در مجمع بسیجیان استان فعال است

ابوالفضل نوفرستی نیز اظهار داشت: تقابل حق و باطل در طول تاریخ بوده است و خدا را شاکریم که در ادامه نهضت عاشورا، امامین انقلاب پرچم اسلام را به دست گرفتند و این انقلاب زمینه‌سازی برای ظهور است.

وی با اشاره به تلاش دشمن علیه انقلاب اسلامی، گفت: افتخار بسیجیان این است که تحت فرماندهی ولایت فقیه و نائب امام زمان(عج) خدمت می‌کنند. شکل جدیدی از بسیج را در کشورهای غربی شاهد هستیم و باید تعریف جدیدی از بسیج ارائه داد.

رئیس مجمع بسیجیان استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هفت گروه تخصصی در مجمع بسیجیان استان فعال است، افزود: ۶۶ کارگروه تخصصی هم در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال قبل ۶۶ مسئله توسط مجامع بسیج احصاء و اولویت‌بندی شد عنوان کرد: کمیته علمی اجلاس تشکیل و چند طرح برای حل این مسائل بررسی شد. از سوی مجامع بسیجیان شهرستانی هم طرح‌هایی ارائه شد که چهار طرح آن مورد بررسی قرار گرفت.

نوفرستی گفت: مجمع بسیجیان به دنبال کار اجرایی نیست بلکه مسائل را احصاء و در هیئت‌های اندیشه‌ورز بررسی و راهکار ارائه می‌دهند، رصد آسیب‌های جزو دستور کار اصلی مجامع بسیج است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha