شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
«حسینیه معلی»

حوزه/ ویژه برنامه تلویزیونی «حسینیه معلی» به تهیه کنندگی سعید ستودگان قرار است از سوم تا نیمه شعبان با حضور سیدمجید بنی‌فاطمه، میثم مطیعی، سیدرضا نریمانی و نزار القطری به عنوان کارشناسان روی آنتن شبکه ۳ سیما برود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ویژه برنامه تلویزیونی «حسینیه معلی» به تهیه کنندگی سعید ستودگان قرار است از سوم تا نیمه شعبان با حضور سیدمجید بنی‌فاطمه، میثم مطیعی، سیدرضا نریمانی و نزار القطری به عنوان کارشناسان روی آنتن شبکه سه سیما برود.

این روزها قسمت‌های ایام شعبانیه «حسینیه معلی» در حال ضبط است و به گفته سعید ستودگان تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «حسینیه معلی»، این برنامه از سوم شعبان تا شب نیمه شعبان روی آنتن شبکه سه سیما خواهد بود.

رئیس صدا و سیما شب گذشته با حضور در پشت صحنه برنامه «حسینیه معلی» در جریان روند ساخت این برنامه قرار گرفت.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، محسن برمهانی معاون سیما، علی فروغی مدیر شبکه ۳ سیما و جمعی دیگر از مسئولان رسانه ملی شب گذشته ۲۶ دی ماه با حضور در پشت صحنه برنامه تلویزیونی «حسینیه معلی» در جریان تولید این برنامه قرار گرفتند.

تغییر در چینش داوران فصل پنجم

تهیه کننده «حسینیه معلی» درباره نحوه چینش داوران خبر داده است که «اجرای برنامه را همچون فصل محرم نجم‌الدین شریعتی برعهده دارد اما در میز کارشناسان و مداحان ما تغییراتی ایجاد شده است. سیدرضا نریمانی و نذار قطری به «حسینیه معلی» آمدند و سیدمجید بنی‌فاطمه و میثم مطیعی از فصل گذشته حضور دارند.»

در ۴ فصل گذشته این برنامه سید مجید بنی‌فاطمه، مهدی رسولی، سعید حدادیان، حجت‌الاسلام مصطفی کرمی، احمد واعظی، مهدی سلحشور، محمد صمیمی، عبدالرضا هلالی و میثم مطیعی به عنوان کارشناس و داور حضور داشتند.

برنامه «حسینیه معلی» در نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در مردادماه سال جاری با ۳۰.۶ درصد بیننده و رضایت ۸۹.۹ درصدی در صدر برنامه‌های مناسبتی محرم قرار گرفت.

هم‌افزایی دین و رسانه در «حسینیه معلی»

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما برنامه‌هایی همچون «محفل» و «حسینیه معلی» را هم‌افزایی دین و رسانه می‌داند. رئیس رسانه ملی می‌گوید «برنامه‌هایی چون حسینیه معلی و محفل نمایانگر هم‌افزایی و مکمل همدیگر شدن دین و رسانه هستند. حسینیه معلی ۳۰.۶ درصد مخاطب داشت و به ریشه‌های دوره تحول که بر مبنای منویات رهبری و دو محور هویت محوری و عدالت‌گستری گسترده شده، توجه کرد.»

او با بیان اینکه حسینیه معلی چارچوب‌شکنی کرد و مخاطب‌شناسی دقیقی داشت و هویت‌شناسی جامعه ایرانی را مدنظر قرار داده بود نیز بیان کرد: مصادیق دو شعار اساسی هویت و عدالت به عنوان سرمشق و الگوی تحول به خوبی در این برنامه دیده شد. وجه عدالت گستری در نمایاندن و در قاب رسانه آوردن آیین‌ها و مناسک حسینی از نقاط مختلف کشور بود و نگاه امتی و جهانی بودن دعوت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) نیز در آن دیده می‌شد.

پرمخاطب‌ترین برنامه محرمی تاریخ صداوسیما

محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در رابطه با میزان بازدید این برنامه گفت: «حسینیه معلی» تمام رکوردهای مربوط به برنامه های دینی را شکسته و حتی از برنامه های سرگرم کننده نیز مخاطب بیشتری به دست آورده است.

همچنین محسن برمهانی معاون سیما رسانه ملی نیز در این خصوص گفت: بسیاری از نکاتی که پیش از محرم توقع و انتظار داشتیم در مجموعه برنامه‌های مناسبتی محرم محقق شود، قله و غایتش را در حسینیه معلی شاهد بودیم و جنبه‌های معارفی در کنار مناسک در حسینیه معلی به تصویر کشیده شد و با اقبال هم مواجه شد. این برنامه پرمخاطب‌ترین برنامه محرمی تاریخ صداوسیما بوده است و یک دستاورد بزرگ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha