شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانم برقعی

حوزه/ برقعی با بیان اینکه ماه رجب ماه بندگی، عبادت و خودسازی است، گفت: ما باید اثرات ماه رجب را در مجموعه حس کنیم و شاهد فضای معنوی در مجموعه جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم سیده زهره برقعی در یکصدوهشتادوچهارمین جلسه شورای معاونین جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها که در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، با اشاره به اینکه ماه رجب ماه بندگی، عبادت و خودسازی است، عنوان کرد: به فرموده پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله، ماه رجب ماه استغفار و فرصتی برای خودسازی است که امید است از این فرصت استفاده کنیم و در مسیر رضای الهی گام برداریم.

مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه ما با خودسازی و استغفار در ماه رجب، برای حضور در ماه رمضان آماده می‌شویم، خاطرنشان کرد: خدمت حجت‌الاسلام‌والمسلمین طباطبایی که رسیده بودیم یک جمله ای از حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در اتاق ایشان با این مضمون نصب شده بود: «من ۵۰ سال است دارم اسلام می‌خوانم. بگذار خلاصه اش را برایت بگویم: واجباتت را انجام بده؛ به جای مستحبات، تا می‌توانی به کار مردم برس؛ کار مردم را راه بینداز. اگر قیامت کسی از تو سئوال کرد، بگو فاضل گفته بود.»

برقعی ادامه داد: شاید در ماه رجب، فرصت عبادت و مناجات به معنای واقعی کلمه نداشته باشیم، اما زمینه برای خدمت به دیگران برای همه ما فراهم شده است.

وی با اشاره به لزوم خودسازی مسئولان و مدیران مجموعه و توجه به رفتار و گفتار با نیروها، تصریح کرد: همه ما باید به رفتار و گفتار خود با نیروها و مراجعان توجه کنیم، گاهی رفتار و یا برخورد نامناسب علاوه بر اینکه بر نیروها و مراجعه کنندگان تأثیر دارد، بر نظام خلقت هم تأثیرگذار است.

مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: ما در خانه منتسب به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها‍ خدمت می‌کنیم و باید به گونه ای رفتار کنیم و سخن بگوییم که در شأن این خانه باشد.

برقعی با بیان اینکه مسئولان در رفتار و گفتار برای دیگران الگو باشند، عنوان کرد: طلاب سرباز امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستند و حضرت ولیّ عصر ارواحنا له الفداء، طلاب را عیال و خانواده خود می‌دانند که مسئولان و کارشناسان باید همواره به این مسئله توجه داشته باشند.

وی یادآور شد: ما تحولی را در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شروع کردیم که بازخوردها از دفتر مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که رضایت نسبی وجود دارد، اما در این مسیر تحول باید همه جنبه‌ها را در نظر بگیریم و ابعاد را بسنجیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: برخی نیروها در این مسیر تحول، فشارهای کاری زیادی را تحمل می‌کنند و سختی‌هایی وجود دارد که باید برخوردهای ما به گونه ای باشد که باعث امیدآفرینی و افزایش انگیزه در نیروها شود.

برقعی بیان کرد: امام علی علیه‌السلام فرمودند: «کَما تُعینُ تُعانُ؛ آن گونه که یاری می‌کنی ، یاری می شوی»؛ بنابراین اگر انتظار داریم که کمک خداوند متعال، امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها‍ و نگاه محبت آمیز ایشان شامل حال ما شود، باید با بنده‌های خدا همین گونه رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه ماه رجب را جدی بگیریم، توصیه کرد: وقتی وارد حرم اهل بیت علیهم السلام می‌شویم، فضای معنوی خاصی را حس می‌کنیم؛ ما باید اثرات ماه رجب را در مجموعه حس کنیم و شاهد این فضای معنوی در مجموعه جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha