یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به برخی حوادث در استان و مطالبه گری‌هایی که رخ داد، گفت: این تجمع نشان داد که هموطنان و هم استانی‌های ما دغدغه مراقبت از عفت را دارند و حریم خانواده برای همه آنها مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت و خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: بهترین توشه از این عالم برای آخرت، مساله تقوا، خدا ترسی، توجه به حلال و حرام الهی و توجه به آموزه‌های الهی خصوصا در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر فرمودند علاوه بر تقوا فردی، باید به تقوای جمعی هم توجه شود، گفت: در مسئله تقوا باید تعاون داشت و دست همدیگر را برای جلوگیری از ورود به جهنم بگیریم.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه نماز جمعه نیز در این همین عرصه است که همه همدیگر را به تقوا دعوت کنیم، یادآور شد: همان‌طور که خطیب نماز جمعه مردم را به تقوا دعوت می‌کند، مردم نیز باید مسئولان و ما را به رعایت تقوا دعوت کنند.

وی در ادامه با اشاره به برخی حوادث در استان و مطالبه گری‌هایی که رخ داد، اظهار کرد: تجمعاتی در همدان شکل گرفت که نشان دهنده وجود روحیه عدالت طلبی در بین مردم بود و این ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: این تجمع نشان داد که هموطنان و هم استانی‌های ما دغدغه مراقبت از عفت را دارند و حریم خانواده برای همه آنها مقدس است.

وی با تأکید بر اینکه پرونده‌های این چنینی باید توسط دستگاه قضا طبق مستندات پیش برود، گفت: انتظار مردم از مسئولان و متولیان اجرای عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه این مطالبه‌گری‌ها نشان داد که جامعه ایرانی نمی‌پذیرد امنیت اخلاقی جامعه آسیب ببنید، یادآور شد: کارها باید از مجاری قانونی پیش برد، اما در کنار این موضوع باید از همه دغدغه‌مندان تشکر کنم و این مطالبه‌گری بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: برخی شعارهایی در رسانه‌های دشمن مطرح شد مبنی بر این که غیرت و حریم معنا ندارد، اما این تجمعات مردم همدان نشان داد، جامعه ما، جامعه‌ای عفیف است و امنیت اخلاقی را یک ضرورت می‌دانیم و هیچ گونه تعرضی به این حریم را بر نمی‌تابد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه متولیان امر در عرصه توسعه و ایجاد فضایی سالم برای بانوان تلاش کنند، گفت: بنای شبکه‌های معاند همیشه نشان دادن نقاط ضعف، آسیب زدن و سو استفاده است نه خبررسانی و اطلاع رسانی اما این بار برخلاف همیشه نقاط قوت جامعه را نشان دادند و غیرتمندی همدانی‌ها را اطلاع رسانی کردند که ناموس و دفاع از حریم بانوان برای آنها بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: بر خلاف سیاست‌های خودشان که ناموس و غیرت مهم نبود، اما این بار ندانسته نقطه قوت ما را منعکس کردند و لذا جامعه اسلامی افتخار می‌کند که در مقابل احساس امنیت اخلاقی بانوان، حساس است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه مسئولان ارشد استان برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم هم دل هستند، اظهار کرد: در جلسات نه تنها پیگیر این قضیه که پیگیر موارد مختلف و دغدغه‌های مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه مراقب باشیم در فضای بدبینی نه حق شدنی است و نه عدالت محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: در عرصه مبارزه با فساد باید به هم اعتماد کنیم و در کنار هم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، از مسئولان خواست تا در عرصه مبارزه با فساد، به گزارشگران میدان دهند، یادآور شد: نباید اجازه دهیم فساد ریشه دار شود و باید سریعا نسبت به آن حساس باشیم و شرایط و بستری برای گزارشات مردمی نه فقط مسائل اخلاقی که همه فسادهایی که با آن روبرو هستیم خصوصا در دستگاه‌ها، فراهم شود و مردم به راحتی بتوانند گزارش فساد را ارائه و مسئولان نیز موظف هستند ضمن توجه پیگیر آن باشند که از این راه می‌توان به عنوان بهترین راه حل برای ریشه کن کردن فساد در زمینه مختلف نام برد.

وی به بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر سامانه‌ای را برای مطالبه‌گران ایجاد کرده تا مردم به راحتی بتوانند در آنجا گزارشات خود را مطرح کنند، گفت: هیچ گونه فسادی قابل قبول نیست و نباید اجازه دهیم فساد ریشه دار شود.

امام جمعه همدان، با طرح این سئوال که باید انصاف نگاه کنیم که ریشه این فسادها در جامعه کجاست، خاطرنشان کرد: باید به این پرسش پاسخ دهیم که چرا این اتفاقات آزار دهنده است و خوب است تمام کسانی که به این مسئله اعتراض داشتند نیز به این سوال فکر کنند.

وی ترویج سبک زندگی غربی را یکی از عوامل به وجود آمدن این مفاسد دانست و گفت: تدین مردم همدان زبان زد است و لذا همه باید کمک کنیم تا حریم خانواده حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه در این عرصه نیازمند همراهی همه مردم و مسئولان هستیم، یادآور شد: حتی آن کسی که کم حجاب است نیز نگران خانواده و فرزندش است.

وی در ادامه به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: توصیه همیشگی مقام معظم رهبری به ائمه جمعه، همراهی با مردم و حل مشکلات مردم بوده و هست.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه ائمه جمعه مسئولیت اجرایی ندارند، اما نسبت به مطالبه مردم و پیگیری مشکلات مردم متعهد هستند، اظهار کرد: در همین نشست بسیاری از ائمه جمعه با تصاویری از مشکلات منطقه خودشان، به دنبال حل مشکلات مردم در دیدار با مسئولان بودند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ائمه جمعه در خط مقدم خدمت به مردم هستند، یادآور شد: تعهد ائمه جمعه خدمت صادقانه است، ائمه جمعه خودشان را موظف می‌دانند به دستور حضرت آقا در کنار مردم و پیگیری مشکلات مردم عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، به مناسبت‌های هفته از جمله روز غزه و هوای پاک و ایام اعتکاف اشاره کرد و یادآور شد: اگر کسی شرایط شرکت در اعتکاف را ندارد می‌تواند کمک کند تا از نظر مالی یک نفر دیگر حضور پیدا کند و شرایط را برای حضور یک جوان در مراسم اعتکاف فراهم کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha