شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: یاری رسانی به‌ نیازمندان و محرومان از تأکیدات و دستورات دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) است؛ بنابراین نیاز است مردم مؤمن و نوع‌دوست استان قزوین نسبت به این مسئله مهم توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در دیدار با مدیران مراکز نیکوکاری مدارس علمیه استان که با حضور مدیر کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد ضمن تقدیر از تلاش های ارزشمند مهندس ظاهری، گفت: خوشبختانه مهندس ظاهری در مدت تصدی در این نهاد خدمتگزاری دغدغه مند وارد شده و به خوبی فعالیت های اثرگذاری داشته که جای تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: گسترش کارکردهای معرفتی دست‌گیری از مستمندان و در مجموع کمک‌های مؤمنانه در جامعه اسلامی برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است که این مهم باید در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: رسیدگی به امور نیازمندان به‌ویژه در این شرایط سخت کاری، ارزشمند و البته ضروری است و امیدواریم با همدلی مضاعف برای خدمت رسانی هر چه بیشتر همه در این امر مشارکت کنیم.

وی اظهار کرد: ان‌شاءالله با هماهنگی مسئولان و مردم و اهتمام مسئولان به اولویت قرار دادن نیازمندان و ضعفا، این گره‌ها باز شود و شاهد رفع مشکلات باشیم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) از نهادهایی است که بیشترین و متنوع‌ترین خدمات و کمک رسانی را به مستمندان و محرومان استان ارائه می‌کند و از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با تأکید بر اینکه خدمت بی‌منت به مردم نیازمند و محرومین جامعه اسلامی به خودی خود یک عبادت بزرگ محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید این فرصت ارزشمند را که خدای متعال برای ما فراهم نموده، بیش از همیشه قدر بدانیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به آیه شریفه قرآن کریم که خدایا متعال می فرمایند که «فَاسْتَبِقُوا الْخَیراتِ یعنی در نیکی ها و اعمال خیر بر یکدیگر سبقت بگیرید.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی به مراکز نیکوکاری در مدارس علمیه قزوین اشاره کرد و عنوان کرد: مراکز نیکوکاری که در مدارس علمیه استان قزوین هستند فرایند بسیار تاثیرگذار و پرخیر و برکتی دارند که در نوع‌دوستی و همراهی با طبقات مددجو و ضعیف جامعه و برای کسانی که آرزوی خدمت دارند بالاترین عبادت نزد خدای متعال محسوب می شوند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: البته این مراکز نیکوکاری می توانند علاوه بر ارتباط گیری و جذب نیازمندان با خیران و خانواده های آنها هم ارتباط گرفته و بدین وسیله زمینه مشارکت بیشتر آنها را در امور خیریه فراهم کنند.

یاری‌رسانی به‌ نیازمندان از دستورات دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) است

یاری‌رسانی به‌ نیازمندان از دستورات دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) است


انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha