چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر /جلسه مشترک دبیرخانه وروسای انجمن های علمی حوزه با دبیرخانه کنگره بین المللی علامه ملاعبدالله بهابادی

مسئول کمیته علمی کنگره علامه بهابادی‌یزدی گفت: بصیرت و زمانه شناسی، زهد و پارسایی، تعامل سازنده با ادیان و مذاهب، اخلاق مداری در سیره علمی و عملی و حکمرانی حکیمانه در نجف اشرف از ویژگی‌های این عالم پارسا بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین هروی مسئول کمیته علمی کنگره علامه بهابادی‌یزدی در نشست انجمن‌های علمی حوزه درباره کنگره بین‌المللی این شخصیت بزرگ شیعی اظهار کرد: مقام معظم رهبری شخصیت ملا عبدالله بهابادی را در سفر سال ۱۳۸۶ به استان یزد به جامعه علمی و حوزوی معرفی کردند و فرمودند «تلاش کنید احساس هویّت ایرانی و اسلامی و شخصیّت ملّی امثال ایشان را در نسل جوان این کشور معرفی کنید.»

وی افزود: شخصیت علامه ملاعبدالله بهابادی دارای ابعاد ناشناخته‌ای است که به رغم داشتن امتداد سیاسی اجتماعی و تولیت آستان مقدس امیرالمومنین علی(ع) هنوز شخصیت و جایگاه علمی و عملی ایشان برای جامعه حوزوی و دانشگاهی ناشناخته است.

این پژوهشگر دینی گفت: ایشان در علم فقه و منطق متبحر و استاد بود. ملاعبدالله آثار مهمی تالیف کرد که مهمترین آن "حاشیه علی تهذیب المنطق" معروف به "حاشیه ملا عبدالله" است. این اثر یکی از زمینه‌های شهرت ملاعبدالله در میان حوزه‌های علمیه می‌باشد.

این استاد حوزه با اشاره به ویژگی‌های این عالم برجسته شیعه بیان کرد: بصیرت و زمانه شناسی، زهد و پارسایی، تعامل سازنده با ادیان و مذاهب، اخلاق مداری در سیره علمی و عملی و حکمرانی حکیمانه در نجف اشرف از ویژگی‌های این عالم پارسا بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین هروی گفت: ملا احمد اردبیلی معروف به مقدس اردبیلی از همدرسان علامه بود. از مهمترین شاگردان ایشان شیخ بهایی از دانشمندان نامدار شیعه است.

وی ادامه داد: بزرگداشت جایگاه این عالمان بزرگ شیعه یکی از وظایف مهم حوزه است. معرفی امثال علامه بهابادی‌یزدی به طلاب و نسل جوان و بیان دیدگاه‌های ایشان بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha