شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
فرزند آوری

حوزه/ مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: مبلغان دینی و فعالان فرهنگی باید برکات ازدیاد جمعیت در جامعه را برای مردم تبلیغ، تبیین و تشریح کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، فریبا ولی پور،مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، امروز در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان بروجرد که در فرمانداری برگزار شد، افزود: همه باید با همت جهادی برای افزایش جمعیت تلاش کنیم و برای تحقق این مهم خطرات کاهش جمعیت را برای مردم بازگو کنیم.

وی بیان داشت: مبلغان دینی و فعالان فرهنگی باید برکات ازدیاد جمعیت در جامعه را برای مردم تبلیغ، تبیین و تشریح کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه امروز بیمه های سلامت و تامین اجتماعی ۹۰ درصد از هزینه های درمان ناباروی زوجین را تقبل می کنند، اظهار داشت: دولت تسهیلات خوب دیگری از جمله اهدای زمین، کمک هزینه های تأمین نیازهای کودک و تسهیلاتی برای مادران با هدف افزایش نرخ جمعیت در نظر گرفته است.

ولی پور با بیان اینکه شهرداری‌ها تاکنون هیچ گامی برای کمک به طرح جوانی جمعیت برنداشته‌اند، خاطرنشان کرد: شهرداری ها طبق قانون باید یک سوم فضای عمومی شهر را برای تبلیغات طرح جوانی جمعیت اختصاص دهند.

وی اظهار داشت: هنوز در برخی روستاها و یا مناطقی از شهرها شعارهای کاهش جمعیت بر روی در و دیوار وجود دارد که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید برای تغییر این شعارها اقدام کنند.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: مسئله افزایش جمعیت به هیچ عنوان مسئله اقتصادی نیست و پدران و مادران ما در گذشته پذیرفته بودند که روزی رسان واقعی خداوند است و امروز نیز باید این موضوع در جامعه فرهنگ سازی شود.

ولی‌پور در پایان یادآور شد: در طرح جوانی جمعیت، سه قلوها تا پایان ۶ ماهگی از طرف ستاد اجرایی فرمان امام(ره) شیرخشک و پوشک آنان تامین می‌شود و بهزیستی نیز دو قلوها را تا پایان ۲ سالگی مورد حمایت قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha