سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ مراسم جشن شب ولادت امام علی (ع) در مسجد رضا آباد ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و انتخابات گفت:  اگر کوتاهی کنیم عده‌ای روی کار خواهند آمد که با دین به مقابله برخواهند خواست و امروز حضور در انتخابات یک واجب برای دفع خطرات دشمنان است و نباید با کوتاهی خود فرصت را به دنیا پرستان بدهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سیدطاهرغفاری قره‌باغی شامگاه چهارشنبه در مراسم شب ولادت امام علی علیه السلام که در مسجد رضا آباد ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در این عصر مجالسی که احیای امر اهل بیت باشد بسیار حائز اهمیت است ، و راهنمایی های اهل بیت به مردم گوشزد شود تا مردم راه را گم نکنند، بسیار لازم است.

وی افزود: در جامعه ای که دشمن به دنبال از بین بردن ریشه های دین است ما باید جوّ دین داری را ترویج کنیم؛ جوّ اگر آلوده باشد انسان‌ها و جوانان گمراه می شوند. لذا یکی از وظائف مهم ما احیای این مجالس است.

کارشناس دینی تاکید کرد: اگر در جامعه‌ای جوّ دینی از بین برود و آخرت فراموش شود، تعهد صدمه می بیند و خیانت و فساد رواج پیدا می‌کند، بشر از ظاهر این عالم هنوز خبر ندارد چه برسد به حیات بعد از مرگ، و اهل بیت که به همه شئون بشری آگاه هستند، برنامه زندگی طرح کردند، در جامعه اگر رقابت ها بر سر قدرت و ثروت باشد، حرمت شناسی، ترحم ًضربه خواهد دید و این نتیجه دوری از فرهنگ علی علیه السلام است.

وی اضافه کرد: ظالمین عالم از روز اول ظالم به دنیا نیامدند، بلکه اسیر دنیا و آلوده جوّ دنیا طلبی شدند و تاریخ نشان داده که افرادی بخاطر مقام و شهرت و جاه‌طلبی تمام وجودشان مملو از ظلمت شده است.

حجت‌الاسلام غفاری قره‌باغی تاکید کرد: برای آلوده نشدن به دنیا تعهد باطنی با خدای عالم نیاز است، از جمله چیزهایی که باید مراقب باشیم این است که عده‌ای در داخل و خارج که اعتقادی به آخرت ندارند تریبون به دست گرفته‌اند تا ما را شبیه خود کنند، جنس فرهنگ غربی، جنس خودکامگی است و بین ملت خود و دیگر ملت ها فرق می گذارد و مردم دیگر بلاد را خدمت‌کار و نوکر خود می دانند و ما را فقط در جهت منافع خود می خواهند وگرنه اگر همه انسان های عالم از بین بروند آن ها ذره ای محزون نمی شوند، در حالی که در فرهنگ امام علی علیه السلام انسان‌ها به خاطر قوم خود درجه بندی نشده‌اند.

وی گفت: علی شناس باید بداند که مسیری که در پیش گرفته به کجا می‌رود، دستگاه اهل بیت دستگاه عاطفه، ادب و محبت است و حضرات معصومین به ما مسیر درست را نشان داده‌اند. نمی شود دم از علی علیه السلام بزنیم و به ظلم و جور هم روی بیاوریم و آن ها را و عاملین بدان را مدح کنیم.

کارشناس دینی افزود: ما اوج کمال ادب و عشق ورزی را در حدیث کساء مشاهده می کنیم و باید تذکرهای ما هم با کمال ادب و احترام باشد، اسلام کانون ادب است و کسی که حقیقت دین و امام علی علیه السلام را بشناسد مرتکب ظلم نمی شود.

وی عنوان داشت: در تربیت نسل جوان، و کادر سازی برای انقلاب اسلامی خیلی ضعیف عمل کرده‌ایم و ظاهرا یاد نگرفته‌ایم آموزش و تربیت ما باید علی (ع) محور باشد، باید جایگاه مقام، انسان، پول و ... را از نگاه علی علیه السلام ببینیم.

حجت الاسلام قره‌باغی گفت: غرور بشر را خانه ویران کرد، عده‌ای خیال کردند با مقداری سواد و مدرک تحصیلی و قدرت و ثروت به جایی رسیده است، در حالی که این ها امانت است و البته چیزی فنا پذیر و قرار است مال و پول و مدرک خرج بشر شود نه این که انسان عمر خود را برای آن‌ها هزینه کند.

وی عنوان داشت: کسی که خدا را از یاد ببرد گمراه می شود و نیاز به چراغ هدایت دارد و امیرالمؤمنین چراغ و نشان خدای متعال است و به اذن و علم خدای متعال بشر را هدایت می‌کند.

کارشناس دینی با بیان این‌که‌ در فقر وظیفه ما صبر و در وسعت رزق مادی شکر است، افزود: اگر مومنی ببیند ضعیفی در جامع هست باید به او کمک کند، زمانه، زمانه غربت متدینین است، باید مجالس دینی را گرم کنیم. برخی ها خیال می کنند دین فقط چهار رکعت نماز خواندن است و درک درستی از دین ندارند و باید به آن‌ها تبیین کنیم و پیام امیرالمؤمنین و انبیاء این است که از فرصت‌ها استفاده کنید و علوم تجربی نمی‌تواند به انسان مسیر رسیدن به خدای متعال را نشان دهد و خدای متعال این مسیر را توسط ائمه و انبیاء نشان داده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و انتخابات گفت: اگر کوتاهی کنیم عده‌ای روی کار خواهند آمد که با دین به مقابله برخواهند خواست و امروز حضور در انتخابات یک واجب برای دفع خطرات دشمنان است و نباید با کوتاهی خود فرصت را به دنیا پرستان بدهیم و در دفاع از مکتب اهل بیت باید از هر حرکتی که منطبق با مکتب اهل بیت است کوتاهی نکنیم و با اشتباهات به مقابله برخیزیم و با نشستن و بی‌تفاوت بودن مشکلی حل نخواهد شد.

حجت الاسلام قره باغی در پایان گفت: نباید اجازه دهیم خانواده و جامعه ما را با نفوذ کفار و معاندین به سمت فرهنگ غربی ببرند، مؤمنین باید هوشیار باشند عده ای به نام دین و دیانت وارد میدان می شوند، اما هدف شان مقابله با دین است، در انتخاب افراد در انتخابات باید حداکثر دقت را به خرج بدهیم ما فرصت آزمون و خطا نداریم، باید با مولا علی علیه السلام عهد ببندیم که در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) و شهدا کوتاهی نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha