شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
د

حوزه/ اگر به تاریخ چهل و چهار ساله ی نظام اسلامی ایران دقت نماییم، یکی از علت های ماندگاری این نظام مقدس، با همه دشمنی ها، رهبری حکیمانه حضرت امام (ره) و مقام عظمای ولایت، به عنوان پدران این جامعه بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان حجت الاسلام ابراهیم شفاهی استاد حوزه علمیه مولود کعبه جاسک در یادداشتی به مناسبت روز پدر به جایگاه پدر در دین مبین اسلام پرداخت:

شاید در ذهن عامه ی مردم، پدر به کسی گفته می شود که انسان از او متولد می شود.

اگر کمی در منابع دینی و فرمایشات بزرگان دین، دقت نماییم، خواهیم دید:

پدر گاهی بر بزرگ یک دین یا امت، گاهی بر بزرگ یک جمع و جماعت، گاهی بر استاد، معلم و آموزگار اطلاق می شود. همانطور که بر کسی که انسان از او متولد شده است، نیز پدر گفته می شود.

پیامبر رحمت و مهربانی، فرمودند: من و علی پدران این امت هستیم.

در نظام اجتماعی و سیاسی، جوامع، چه اسلامی و چه غیر اسلامی باید بزرگی و پدری داشته باشند.

در بعضی از فرهنگ ها از پدر یک جمع، به خان تعبیر می شود.

در بعضی از فرهنگ ها از پدر یک جمع، تعبیر به مو سفید می شود.

در بیشتر کشورهای امروزی دنیا، رهبر جامعه، و در بعضی از کشورها پادشاه، رئیس جمهور، نخست وزیر، به عنوان بزرگ و پدر جامعه به حساب می آیند.

پس واژه مبارک پدر، منحصر در پدر صلبی هر انسانی نیست و دامنه گسترده دینی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد.

در این بین باید قدر پدرها و رهبران دینی را بیشتر دانست که جامعه را با دین الهی آشنا نموده اند و در دنیای پر پیچ و خم امروزی، جامعه اسلامی را راهبری می نمایند.

اگر به تاریخ چهل و چهار ساله ی نظام اسلامی ایران دقت نماییم، یکی از علت های ماندگاری این نظام مقدس، با همه دشمنی ها، رهبری حکیمانه حضرت امام (ره) و مقام عظمای ولایت، به عنوان پدران این جامعه بوده است.

تا دیر نشده است قدر پدران جامعه را بدانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha