شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرتضی مطیعی - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: حضور در انتخابات موجب ایجاد تحول، ناامیدی دشمن و حفظ وحدت داخلی‌ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان، در مسجد امام(ره) این شهر، با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس حامل کارگران واحد صنعتی در مهدیشهر و اینکه برای چندمین بار خانواده های کارگران در استان سمنان داغدار شدند و با ایشان همدردی می‌کنیم، افزود: سه نفر در این حادثه به دلیل وسیله نقلیه نامناسب یا مسایل دیگر جان دادند.

وی ادامه داد: سوانح از این دست، قبل از پیگیری قضایی برای شناخت مجرمان، به بررسی میدانی برای تامین ایمنی و امنیت محیط کار نیاز دارد.

وی تاکید کرد: هر روز نباید دغدغه این داشته باشیم که در کارخانه ها و مسیر تردد کارگران چه حوادثی ممکن است رخ دهد.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به اینکه مسئولان پیگیری و بررسی کنند مسایل مرتبط با ایمنی کارگران غیراستاندارد نباشد تا هر هفته از جان‌باختن کارگران تاسف بخوریم، گفت: از دست دادن جان هر کارگر به معنای آسیب به زندگی تعدادی از خانواده ها است که سرپرست خود را از دست می‌دهند.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، تک تک کارگران در تولید و اقتصاد مقاومتی ارزشمند هستند، از مسئولان می خواهیم به این مسائل رسیدگی کنند که اگر خودرویی مناسب حمل کارگران نیست، باید از قبل پیگیری شود.

وی با تاکید بر رعایت استاندارد زیرساختها و وسایل نقلیه، افزود: مسایل امنیت محیط کار نظارت کامل می‌طلبد و رسیدگی موردی پاسخگو نیست، توجهات مقدماتی ضروری است زیرا کارگران نقش اساسی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به سفر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رییس جمهور به ترکیه اشاره و اضافه کرد: این سفر نشان دیپلماسی فعال دولت است و طی آن تفاهم در زمینه زیرساخت‌ها، امنیت و فرهنگ با ترکیه انجام شد. انتظارمان از ترکیه و کشورهای منطقه همان است که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که ارتباط سیاسی، اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی را قطع کنند و به کشتار مسلمان بی‌گناه با دادن سلاح و سوخت کمک نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تاکید کرد: ترکیه به عنوان کشور دوست و برادر باید از این جنبه دقت لازم را داشته باشد که مورد تاکید رییس جمهور هم هست.

وی به روز دوم اعتکاف اشاره و خاطرنشان کرد: در استان سمنان حدود هشت هزار نفر در ۹۵ تا ۱۰۰ مسجد در این آیین حضور دارند، ۶ مسجد در شهر سمنان میزبان معتکفان است که ۲ مسجد خاص دانش آموزان دختر و یک مسجد مختص دانش آموزان پسر است.

وی ادامه داد: اعتکاف معیار معنویت جامعه را مشخص و معنویت را به جامعه تزریق می کند.

خطیب جمعه سمنان به شهادت پنج مستشار ایران در سوریه اشاره و تاکید کرد: رژیم غاصب اسرائیل در میدان کم‌آورده و برای گریز از تبعات کشتار ناجوانمردانه در غزه، کار را از میدان به ترور تبدیل کشانده است.

وی گفت که مستشاران ذخایر کشور هستند و به دعوت کشور سوریه رفته بودند و خودمختار نرفتند و شهادت آنان خلاف قوانین صریح بین‌المللی است زیرا آنان به دعوت کشور میزبان رفته بودند و مورد حمله قرار گرفتند.

وی هدف صهیونیسم را از این اقدام کشاندن ایران به جنگ مستقیم دانست که با آگاهی رهبر معظم انقلاب محقق نمی‌شود و افزود: همراهی کامل با جبهه مقاومت داریم و دستور از رهبر جامعه می گیریم.

وی هدف دیگر رژیم صهیونیستی از شهادت مستشاران ایرانی را ابزاری برای تحمل فشار داخلی برای رژیم غاصب دانست و ادامه داد: از سوی دیگر، آمریکا وارد فرایند انتخابات شده و پایگاه های آن در منطقه مورد تهدید قرارگرفته است، طرحی نیز از سوی کشورهای امریکا، مصر و قطر مطرح شده که سه مرحله دارد و می‌خواهند مردم غزه و فلسطین را فریب دهند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: در این طرح فلسطینیان باید اول اسرا را آزاد کنند و سپس اسرای فلسطینی آزاد می‌شوند و البته که این مساله هیچ تضمینی ندارد.

وی ابراز کرد: اول باید آتش بس دایمی برقرار شود، اسرائیل باید از غزه خارج شود تا اسرای آنها آزاد شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، اقدام و اعلام نظر انصارالله یمن را ستودنی اعلام کرد که گفته‌اند مدافع فلسطین هستند و اگر غربی‌ها می‌خواهند کشتی‌هایشان در امنیت عبور کنند، باید کشتار مسلمانان غزه متوقف شود.

وی با دعوت از مردم برای حضور در انتخابات برای ایجاد تحول، ناامیدی دشمن و حفظ وحدت داخلی‌ افزود: به حرف‌های ناامیدکننده بعضی افراد نباید گوش داد، آنها که می‌گویند «مردم شرکت کنند و رای اعتراضی بدهند» که به نوعی این حرف تحریم انتخابات محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: عده ای آدرس غلط می دهند که «مردم از صندوق رای گذشته اند» در حالیکه باید گفت این شما هستید که بریده اید، در حالی که مردم استوار ایستاده اند و حامی نظامشان هستند.

وی به افزایش مصرف گاز در زمستان اشاره کرد و گفت: همیشه تاکید بر مصرف بهینه است و نه کم مصرف کردن، رعایت ایمنی در مورد وسایل گازسوز نیز مساله مهمی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه از نعمت ها در آخرت سوال می‌شود، افزود: ولایت جامعه از نعمتهایی است که از آن سوال می‌شود و قدردانی از این نعمت و دفاع از آن وظیفه است.

وی با اشاره به عظمت نقش حضرت زینب(س) در روشنگری واقعه کربلا، افزود: ایشان در واقع آسیب شناسی از آل پیغمبر(ص) در جامعه انجام داد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مادران و همسران شهدا راه حضرت زینب(س) را رفتند، ماه رجب را ماه تعظیم حرمت الهی عنوان کرد که باید آمادگی برای ارتقای تقوای دینی را در خود ایجاد کنیم و تقوای فردی، اجتماعی، و خانواده باید مدنظر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha