جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ آیت الله فقیهی با اشاره به نامی که برای جایزه جهانی شهید صدر در نظر گرفته شده است، گفت: دانشمند بزرگوار شهید صدر حرف‌های نو و تازه‌ای داشت که بسیار شایسته است به بهانه این کار بزرگ علمی، نام ایشان را نیز احیا کرده‌اید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از اعضای شورای جایزه جهانی شهید صدر با آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام یحیی جهانگیری رئیس دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قم گزارشی از روند تأسیس و فراخوان جایزه جهانی شهید صدر و استقبال اساتید و پژوهشگران از این جایزه جهانی ارائه داد.

آیت الله فقیهی نیز با تقدیر از این ابداع و کار نو، اظهار داشت: این کار ارزشمند و نو جای تقدیر دارد. این حرکت، شروع لازم و خوبی است که با اهداف متعالی اسلام و نظام مقدس اسلامی، سازگاری دارد و با وسعت نظر و پیگیری‌های شما عزیزان به نتایج خوبی دست خواهد یافت.

شهید صدر حرف‌های نو و تازه‌ای داشت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نامی که برای این جایزه جهانی در نظر گرفته شده است، گفت: دانشمند بزرگوار شهید صدر حرف‌های نو و تازه‌ای داشت که بسیار شایسته است به بهانه این کار بزرگ علمی، نام ایشان را نیز احیا کرده‌اید.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع جهان، عدم همراهی علم و عمل را از مهمترین خلأهای موجود برشمرد و افزود: بشر امروز، دیگر از الفاظ عبور کرده است و سخنان شیرین و جذاب و محتوای خوب، اثر چندانی بر او ندارد.

آیت الله فقیهی ادامه داد: دنیای امروز سخن همراه با عمل می‌خواهد. اگر بگوییم عدالت خوب است ولی خبری از عدالت نباشد، اثر ندارد. اگر بگوییم دروغ و تهمت بد است، ولی دروغ بگوییم و تهمت بزنیم، دیگر از ما پذیرفته نخواهد شد. حرف اگر با عمل همراه شود، مؤثر و نافذ است.

وی با اشاره به هدف جایزه بزرگ جهانی شهید صدر که معرفی و تبیین اندیشه‌های ناب علوم اسلامی - انسانی در عرصه بین الملل است، گفت: تلاش داشته باشید در معرفی اندیشه‌های اسلامی به جهان، چهره واقعی اسلامِ بدون افراط و تفریط را نشان دهید. بیشتر هم روی جنبه های انسانی اسلام، مانند لزوم دفاع از مظلوم، حُسن عدل و قبح ظلم، قبح کذب و تهمت و امثال این موارد تأکید داشته باشید.

شهید صدر حرف‌های نو و تازه‌ای داشت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: امیدوارم با پیگیری‌های شما و استقبال محققان و صاحبان آراء و اندیشه در حوزه علمیه قم، بتوانید معارف ناب قرآن و اهل بیت علیهم السلام را در فضاهای علمی دنیا مطرح کنید و مرضیّ وجود مبارک حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفداء قرار بگیرید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha