شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گردهمایی خواهران مبلغ استان قم با حضور آیت الله اراکی الله اراکی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نباید انتظار داشته باشیم که جمهوری اسلامی جامعه معصومی درست کند. عدالت این است که حکومت، فاسد را محاکمه کند نه این که در آن جامعه فاسد پیدا نشود؛ البته در نظام اسلامی هیچ مسئولی حتی بالاترین مقام کشور مصونیت قضایی ندارد و این خود نکته مثبت نظام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی در گردهمایی خواهران مبلغه استان قم در محل سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، مرجعیت دانایان صالح در سه بعد تبیین، تقنین و اجرا را یک اصل مهم قرآنی دانست و با اشاره به مسئولیت عموم مردم در انتخابات گفت: همه انتخابات‌ها در نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اصل انتخاب دانای صالح است.

تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: ما امروزه در جامعه با دونوع چالش روبرو هستیم که مصدر یک سری از آن‌ها خارج از کشور و فرا مرزی و یکسری چالش‌ها مربوط به مسائل داخلی است؛ البته دشمنان نظام به سبب دارا بودن سرمایه‌های عظیم و قدرت رسانه از هیچ گونه تلاش برای ضربه زدن به نظام کوتاهی نمی‌کنند.

وی افزود: امروز در مقایسه با اوایل انقلاب همه چیز مِن جمله نقاط قدرت و ضعف ما در عرصه‌های گوناگون برای دشمن آشکار است. لذا چالش ما امروزه نسبت به تهدیدات دشمنان سخت‌تر می‌باشد.

حقیقت ابزارهای روانی دشمن و افراد خائن افشا شود

آیت الله اراکی خاطرنشان ساخت: همه افراد جامعه و هر کسی که دسترسی به قلم و رسانه دارد باید چهره و حقیقت ابزارهای روانی دشمن را افشا کند و برای خود این را یک‌ وظیفه بداند و تلاش کند افرادی که ابزاری برای دشمنان شده‌اند را در جامعه منزوی کرده و خیانت آنان را برای مردم آشکار سازد.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی معلوم شود فرد یا رسانه‌ای علیه کشور حرف‌های نا‍متعارف و معاندانه میزند، باید توطئه آنان را افشا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در یک جامعه زنده و آگاه، پیوستگی وجود دارد و همواره اینگونه جوامع نسبت به مروجان و رسانه‌های منحرف موضع منفی دارند.

عدالت یعنی فاسدین محاکمه شوند نه اینکه اصلا فاسدی وجود نداشته باشد

وی ابراز داشت: ما در جمهوری اسلامی ممکن است فاسد داشته باشیم. نباید انتظار داشته باشیم که جمهوری اسلامی جامعه معصومی درست کند. عدالت این است که حکومت، فاسد را محاکمه کند نه این که در آن جامعه فاسد پیدا نشود؛ البته در نظام اسلامی هیچ مسئولی حتی بالاترین مقام کشور مصونیت قضایی ندارد و این خود نکته مثبت نظام است.

آیت الله اراکی ادامه داد: این که امروزه در دادگاه‌ها شاهد آن هستیم که فرزند یا فلان شخص ذی نفوذ محاکمه می‌شود، نشان از قوت حکومت است که نسبت به فساد چشم پوشی نمی‌کند، لذا وجود تخلف نشانه بی‌عدالتی نیست بلکه برخورد با تخلف نشانه عدالت است.

وی در پایان با تأکید بر لزوم توجه به ظرافت‌های رسانه‌ای تصریح کرد: ما یک امر خبر رسانی داریم که نقش اطلاع رسانی دارد؛ اما اگر همین خبر در رسانه‌ها تکرار شود، این امر خود یک کار روانی است و باید این امر مهم در مقوله اطلاع رسانی مورد توجه واقع شود.

عدالت یعنی فاسدین محاکمه شوند نه اینکه اصلا فاسدی نباشد

مفهوم تبلیغ پربسامدترین محور در فضای حوزه شود

خانم عزیزاللهی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم به عنوان دیگر سخنران این گردهمایی، ضمن بیان اهمیت تبلیغ در حوزه بانوان خاطرنشان ساخت: در زمینه چگونگی تبلیغ مباحث مهم و قابل تاملی نگارش شده است، اما با نگاه به شرایط حاضر در جامعه و محیط پیرامون خود می‌فهمیم که این موارد مهم محقق نشده‌اند، لذا باید مفهوم تبلیغ پربسامدترین محور در فضای حوزه شود.

وی ادامه داد: باید در فرایند تحصیلی حوزه‌های علمیه، طلاب از همان ابتدا در عرصه‌های گوناگون توانمند شوند تا شبهات مطرح شده در جامعه بر آن‌ها تاثیرگذار نباشد.

خانم عزیزاللهی در پایان خاطرنشان کرد: گسترش تبلیغ باید در حوزه آموزش و پژوهش مورد توجه باشد و در این راستا نیازمند توجه و همت مسئولین مربوطه در حوزه‌های علمیه هستیم.

عدالت یعنی فاسدین محاکمه شوند نه اینکه اصلا فاسدی نباشد

جامعه و مردم در وضعیت محاصره تبلیغاتی قرار دارند

حجت الاسلام و المسلمین شعبان زاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این همایش خاطرنشان ساخت: امروزه جامعه و مردم ما در وضعیت محاصره تبلیغاتی از جهات مختلف قرار دارند، لذا باید با کار جهادی و انقلابی اذهان عمومی کشور را هدایت کنیم.

وی اظهار داشت: امسال به سبب هم افزایی گروه‌های جهادی و مردمی، شاهد حضور چشمگیر مردم در مناسبت‌های مذهبی و دینی هستیم. لذا باید حرکت‌های جهادی مؤید به تایید الهی باشند تا در مقیاس اقیانوس موج ایجاد کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم در تبیین تهاجم فرهنگی گسترده غرب در استان قم تصریح کرد: متأسفانه امروزه شاهد تغییر سبک زندگی در قم هستیم که حاصل چند دهه فعالیت و برنامه ریزی دقیق دشمنان در عرصه فرهنگ دینی و اسلامی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha