جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024
اراک

حوزه/ ستاد حوزه علمیه خواهران مرکزی گفت: نسبت به هرچیزی که می‌خواهیم ورود پیدا کنیم ابتدا لازم است سوال هوشمندانه‌ای بپرسیم چرا که در این صورت به نتیجه بهتری دست خواهیم یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک امروز نشست علمی سوال هوشمندانه، پژوهش و دانایی باحضور خانم لیلا حسینخانی استاد حوزه علمیه خواهران مرکزی در شهر اراک برگزار شد.

خانم حسینخانی در ابتدا بعد از بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) به تعریفی از واژه دانایی پرداخت و اظهار داشت: نسبت به هر چیزی که می‌خواهیم ورود پیدا کنیم ابتدا لازم است سوال هوشمندانه بپرسیم تا سپس به نتیجه تحقیق بهتری دست خواهیم یافت.

وی دانایی را مساوی با توانایی دانست و گفت: اگر در هر زمینه‌ای دانایی به دست بیاورید توانمند خواهید شد.

معاونت پژوهش مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک با بیان اینکه طبق آیه فاسئلوا اهل الذکر، سوالات خود را از اهل علم بپرسید، خاطرنشان کرد: سوالات خود را خاضعانه و فروتنانه بپرسید و به دانسته‌های خود اکتفا نکنید، چرا که در مسیر علم نیازمند تبیین‌گر خواهید بود، همانطور که قرآن تبیین‌گر می‌خواهد و لذا پیامبر و ائمه اطهار(ع) تبیین‌گر قرآن بودند.

وی تصریح کرد: طلاب بعد از کسب علم و دانا شدن باید در عرصه تبلیغ توانمند شوند، همچنین ورود طلاب به عرصه پژوهش امری اجتناب ناپذیر است.

معاونت پژوهش مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک تأکید کرد: در رابطه با هر مسئله‌ای در زندگی اگر اهل تحقیق و پژوهش باشیم، بسیاری از مسائل و مشکلات برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سعی کنید به تحقیق در مسائلی بپردازید که اولویت و ضرورت زندگی شما را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha