شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شماره ۲۵۲ ماهنامه فیلم‌نگار

حوزه/ هم‌زمان با ایام برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، دویست و پنجاه و دومین شماره ماهنامه «فیلم‌نگار» ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲ در ۱۳۰ صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, هم‌زمان با ایام برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، دویست و پنجاه و دومین شماره ماهنامه «فیلم‌نگار» ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲ در ۱۳۰ صفحه منتشر شد.

در ابتدای این شماره، پروندۀ فیلم‌های حاضر در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را می‌خوانیم. در این بخش ضمن معرفی آثار، خلاصه داستان و سکانس برگزیده، فیلمنامه‌نویسان هر اثر یادداشتی اختصاصی نیز در اختیار مجله قرار داده‌اند. در بخش سینمای ایران نیز، نقدهایی که منتقدان مجله درباره فیلم «ویلای ساحلی» نوشته‌اند را می‌خوانیم.

پرونده موضوعی این شماره به «فیلم مستند» اختصاص دارد که شامل مطالب کاربردی متنوعی مانند نوشتن یک فیلمنامه مستند چگونه انجام می شود، چگونه یک فیلمنامه مستند استاندارد بنویسیم، بررسی وجوه دراماتیک در مستندهای شخصیت محور، چگونه صدایمان را در فیلمنامه مستند انعکاس دهیم، گفت و گوی جمعی پیرامون فیلمنامه نویسی برای فیلم مستند و … است.

بخش سینمای جهان با سیناپس «قاتلان ماه گل»، «روزهای عالی» و «بلوط پیر» آغاز می‌شود و با نقد و گفت‌وگوهایی با خالقان این آثار ادامه می‌یابد.

مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «قاتلان ماه گل» و فرم داستانگویی مجموعه های کوتاه تلویزیونی عناوین دیگر این بخش هستند.

فیلمنامه کامل این شماره به «قاتلان ماه گل» نوشته اریک راث و مارتین اسکورسیزی اختصاص دارد که توسط میثا محمدی به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، یک گفت وگو و نقدی بر این فیلمنامه، مطالب پایانی این شماره هستند.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود. نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم‌نگار هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha