شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام راشد یزدی  کنگره بانوی طاهایی

حوزه/ چهاردهمین کنگره بانوان هم عصر بانو طاهایی با محوریت معرفی سبک زندگی بانو خدیجه میردامادی مادر مقام معظم رهبری در مکتب نرجس با حضور اساتید حوزه علمیه خواهران مشهد، طلاب و جمعی مدیران حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه مشهد در کنگره بانوان فاضله هم‌عصر استاد طاهایی امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه در مکتب نرجس با اشاره به اینکه این همایش با محوریت معرفی بررسی سبک زندگی و سیره تربیتی بانوی خدیجه میردامادی (ره) مادر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود اظهار داشت: اولین اسباب زندگی در اسلام که در قرآن آمده است علم است، پرچم فرهنگ اسلام از دو چیز تشکیل شده است و آن قلم و کتاب است.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش قلم در نزد ائمه اطهار (علیهم السلام) و علما در گذشته افزود: ائمه هر وقت نوشتن شان تمام می شد قلم را در جیب لباس کنار قلب می گذاشتند یا برروی گوش قرار می دادند در گذشته بد بود اهل قلم خرده های قلم بر روی زمین و زیر پا بریزند.

استاد حوزه علمیه مشهد ضمن با اهمیت خواندن مدیریت علم درباره فعالیت های بانو طاهایی که با تاسیس مکتب نرجس در دوران پهلوی پرداخت و اضافه کرد: اسلام برای یادگیری تفاوتی بین زن و مرد قائل نیست می توانند علم بیاموزند لذا برگزاری چنین محافلی به اعتبار علمی زنان بسیار موثر است.

وی خاطر نشان کرد: مقام و جایگاه زنان و دختران در اسلام، جایگاه ویژه ای است در قرآن کریم ویژه به این مسئله پرداخته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با اشاره به اینکه از سال ۴۸ با امام خامنه ای همراه بوده است و چندین بار با مادر ایشان ملاقات کرده است اشاره کرد و افزود: بانومیردامادی در برابر سختی ها بسیار مقاوم بودند فرزندان ایشان چندین بار به زندان افتادند و ایشان ضمن اینکه صبر داشتند از مسیر و راهی که فرزندانشان انتخاب کرده اند دفاع می کردند.

وی با اشاره به خاطراتی که امام خامنه ای پیرامون درس هایی که از مادرشان گرفته اند پرداخت و و گفت: بانو میردامادی دارای برجسته ترین صفات انسانی و ویژگی های انسان کامل بود که چنین فرزندی را تربیت کرده است.

در بخشی از این مراسم خانم اعظم رحمت آبادی معاون پژوهشی مکتب علمی نرجس پیرامون این کنگره گفت: بیش از ۱۰۵ مقاله از شهرهای مختلف از جمله تهران، فارس، آذربایجان، مازندران، استان خراسان رضوی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است همچنین از کشورهایی اندونزی، پاکستان و افغانستان در این کنگره شرکت کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha