شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد سعیدی آریا

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یکی از مؤلفه‌های مهم در به انحراف کشیده شدن انسان را وجود شبهات و گره‌های ذهنی دانست که مسیر نفوذ شیطان قرار می‌گیرد و گفت: باید گره‌های ذهنی و شک و شبهه ها را با مداومت در سیره و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام باز کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سعیدی‌آریا شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به ویژگی‌های شیطان و نفس اماره و ابزارهای اغواگری آن‌ها، اظهار داشت: شیطان عدوی مبین و بسیار امرکننده به بدی‌هاست و قسم‌خورده تا با گمراهی انسان در دنیا حالت ظلمات ایجاد کند.

وی افزود: خداوند متعال برای مواجهه انسان با وسوسه‌های شیطانی نوری در دنیا قرار می‌دهد که نسبت به آن نور دل آدمی روشن و منعطف می‌شود؛ آن نور الهی چراغ هدایت است و با آن خطرات مسیر زندگی روشن و نحوه قدم برداشتن انسان در مسیر الله آشکار می‌گردد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برخی همچون فرزند نوح تصور می‌کنند می‌شود راه‌های نجات بسیار زیادی را در مقابل نور هدایت و کشتی نجات انتخاب کرد، یادآور شد: جریان الهی بر این منوال است که مسیرهدایت اهل بیت(ع)، مسیر رهایی و نجات باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی آریا با تأکید بر اینکه اگر گمراه کنندگان و خطرهای مسیر را خوب بشناسیم به اهمیت چراغ هدایت و راه نجات پی خواهیم برد، خاطرنشان کرد: شیاطین هیچگاه در مقابل راه نجات و روح هدایت ابا عبدالله الحسین علیه السلام بیکار ننشسته و همگان در معرض خطر گمراهی شیطان قرار داریم. نفس اگر کنترل نشود، نقاط ضعف انسان فعال و آشکار و عرصه برای جولان وسوسه‌های شیطانی هموار خواهد شد.

کارشناس برنامه سمت خدا آریا بر اهمیت پیروی جامعه از امام و ولی خدا تصریح و با تأکید بر اینکه اهل بیت علیهم السلام در فقدان ارتباط مستقیم با امام و مخصوصا در دوران غیبت، جامعه را با « فارْجِعوا فیها إلی رُواةِ حَدیثِنا» هدایت نموده‌اند، یادآور شد: امام زمان(عج) می‌فرمایند؛ در رخدادهای مهمی که در عصر غیبت به وقوع می‌پیوندد، به راویان حدیث ما مراجعه کنید؛ زیرا آنان حجّت من بر شما و من حجّت خدا بر آنان هستم.

وی دور نگه داشتن انسان و جامعه از مسیر هدایت و نور قرآن و اهل بیت علیهم السلام را از برجسته ترین شگردهای شیطان برای انحراف جامعه ایمانی توصیف کرد و اظهار داشت: اگر عملکردهای شیطانی در فرهنگ ما رخنه و نفوذ کند؛ گروهی سرپرستی جامعه را بر عهده خواهد گرفت تا انسان‌ها و جامعه را از نور به سمت ظلمات بکشانند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۲۵۷ سوره بقره، با تأکید بر اینکه ذات اقدس الهی سرپرست کسانی است که خدا را ولی خود انتخاب می‌کنند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال کسانی که به سمت خدا گرایش دارند را از ظلمات به سمت نور هدایت می‌کند و کسانی که نسبت به خدا کفر ورزیده، طواغیت را برگزیده‌اند نیز از نور به سمت ظلمات و تاریکی خواهند رفت.

وی با تأکید بر اینکه محبت اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام حسین علیه السلام چراغ هدایت را بر روح، قلب و روان انسان می‌تاباند، تصریح کرد: همواره باید دعا کنیم تا در مسیر یاری دین و ولی خدا ثابت قدم باشیم؛ چراکه شیطان برای به انحراف کشاندن انسان در بزنگاه‌های مختلف تلاش می‌کند.

شبهات و گره‌های ذهنی مسیر نفوذ شیطان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی آریا در ادامه ضمن تبیین برخی از مولفه‌های مهم در به انحراف کشیده شدن انسان و جامعه به اثرات تکوینی حرام خواری اشاره و با بیان این‌که کسی که شکمش با حرام پر شده باشد، توان پذیرش حق را نخواهد داشت، یادآور شد: یکی دیگر از مؤلفه های مهم در به انحراف کشیده شدن انسان وجود شبهات و گره‌های ذهنی است که مسیر نفوذ شیطان قرار می‌گیرد؛ بنابراین باید گره‌های ذهنی و شک و شبهه را با مداومت و دقت در سیره و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام باز کنیم؛ چرا که پایداری شبهه‌ها انسان را از التزام به روش‌های دینی و اسلامی دور می‌سازد.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی گره‌های ذهنی زندگی جوامع زمان را باز و آنها را با نور معارف حقه اهل بیت علیهم السلام آشنا نمود، ابراز داشت: اگر کسی همچون امام خمینی(ره) دین و دنیا را خوب بشناسد، نسبت به دین مردم احساس مسئولیت نموده، در عین فهم خطرات انسان و جامعه، آن را اعلام کند و در این مسیر اخلاص و استقامت داشته باشد پیروزی های نهفته در سنت های الهی را درک خواهد کرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه تا وقتی با خدا باشیم، پیروزیم و کسانی که همواره با ولی خدا بودند و به اوامر الهی عمل نمودند، پیروزی‌ها را در صحنه‌های مختلف درک کردند، خاطرنشان کرد: الحمدلله در سایه سار عنایات الهی و پیروزی انقلاب اسلامی چراغ هدایت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در جهان می‌درخشد و کسانی که در جهان پرچم مبارزه با ظلم بلند می‌کنند، به سیره سیدالشهدا علیه السلام تمسک می‌جویند.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به حضور با شکوه ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، آن را تو دهنی بزرگ ملت بر دهان یاوه گوی دشمنان اسلام و انقلاب دانست و اظهار داشت: زنده باد ملت اهل بیتی ایران که در تمام صحنه‌ها میدان‌دار است و همچون کوهی استوار در مقابل تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های شیطانی ایستاده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی آریا حضور جوانان در اماکن متبرکه، مناسبات مذهبی به ویژه مراسم اعتکاف را گواهی بر ارتقاء رویکرد دینی جامعه ایران دانست و تصریح کرد: شیاطین انس و جن هیچگاه بیکار ننشسته اند و ملت ایران همواره باید حواسش به فتنه ها باشد؛ در دوران امام علی علیه السلام و در جنگ صفین که می‌رفت تا مالک اشتر قله را فتح و چشم فتنه را در آورد؛ با ورود فتنه امت اسلام از رسیدن به قله باز ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha