پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آستانه

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: در عظمت حسین(ع) و قبول تقرب و اخلاص او درپیشگاه خدا همین بس که خداوند درخاک امام حسین(ع) شفا قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، جشن ولادت با سعادت امام حسین (ع) با حضور طلاب در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) آستانه برگزار گردید.

در ابتدا خانم مریم صالحی استاد حوزه و دانشگاه در اراک گفت :در عظمت حضرت امام حسین(ع) و قبول تقرب و اخلاص او درپیشگاه خدا همین بس که خداوند درخاک امام حسین(ع) شفا قرار داده است و در این زمینه اسناد بسیاری وجود دارد که در دسترس ترین آنها زیارت منسوب به امام زمان (عج) است:(السلام علی من جعل الله الشفاء فی تربته) سلام بر(حسین ) کسی که خداوند در تربت او شفاء قرار داده است.

وی به حدیثی ازامام باقر(ع) اشاره کرد که امام فرمودند: اِنَّ اللهَ تعالی عَوَّضَ الحسینَ عَلیه‌السلام مِن قَتلهِ أَنْ جَعَلَ إلامامةَ فی ذُرِّیَّتِه وَالشِّفاءَ فی تُربَتِهِ و اِجابَةَ الدُّعاءِ عِندَ قَبره.خداوند متعال در برابر شهادت امام حسین(ع) سه چیز به او مرحمت فرمود: امامت را در نسل او، و شفا را در تربت او، و اجابت دعا را در کنار مرقدش قرار داد.

صالحی تصریح کرد: رفتار و کردار پیامبر (ص) با حسنین (ع) همواره با عطوفت و با احترام بود. احادیثی از رسول الله (ص) به تبیین جایگاه ویژه امام حسین (ع) می پردازد که از آن جمله می توان به «حُسین منی‏ و أَنا منْ حسین» اشاره کرد. شدت علاقه برگزیده پیامبر(ص)به امام حسین و امام حسن(ع)به حدی بودکه ایشان را ریحانه وگل خوشبوی خود یاد کرده اند که از تمام دنیا برگزیده است و ایشان را سرور جوانان اهل بهشت معرفی می نمودند و دشمن ایشان را دشمن رسول خدا و خداوند منّان معرفی نموده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha