یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1139020
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
حجت الاسلام اسماعیل شادمانی، معاون امور صیانتی، حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ سیاست‌های کلان نظام اسلامی و جبهه مقاومت به وضوح دارای کارکردهای قابل ذکر می باشد و همین مسئله باعث شده است که خیلی از کشورها حساب دیگری روی قطب جدید و هژمون جدیدی به نام ایران اسلامی باز کنند..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام اسماعیل شادمانی، معاون امور صیانتی حوزه علمیه کرمانشاه، در یادداشتی با عنوان « ایران قطب نمای مقاومت » آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از اصولی‌ترین سیاستگذاری‌های کلان نظام اسلامی، اثبات کارکردهای عملیاتی در عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، نظامی و تا حدودی اقتصادی است.

نظام اسلامی با تقویت جبهه مقاومت اثبات کرده است که می‌تواند کارکرد بسیار قوی، در مواجهه با مشکلات و تلاطماتی داشته باشد که از طرف جبهه غرب و آمریکای جنایتکار در جهان و بالاخص در خاورمیانه اعمال شده است.

نظام سلطه که تاکنون ادامه داشته است، بر پایه حفظ منافع غرب با رهبری آمریکا بوده و همیشه سعی در استثمار ذخائر و ثروت‌های جهان سوم بوده است، ولع بی‌پایان و ظالمانه‌ای که جهان غرب تلاش داشته است به گونه‌ای عمل کند تا آمریکا به عنوان هژمون بزرگ و تنها تعیین کننده سرنوشت کشورها و تعاملات اجتماعی پابرجا بماند.

لذا با این سطح از اعتماد به نفس، سعی همیشگی آنان، پرداختن به سیاست‌های چند بعدی با اولویت رشد قارچ گونه اقتصادی و تکنولوژی آنان بوده است که این مسئله به صورت تاریخی با پشتوانه قوای نظامی و به راه انداختن جنگ دنبال شده است.

نظام سلطه همیشه سعی نموده که به صورت مستمر در تشکیل قطب‌های جدید و نظم جهانی که بخشی از آن را جبهه مقاومت تشکیل می‌دهد، مبارزه کند و مانع به ثمر رسیدن آن شود. جبهه مقاومتی که رهبری آن به عهده ایران اسلامی است.

آمریکا و کشورهای غربی، به دنبال تشکیل گروهک تروریستی داعش برآمد و تمام انرژی خود را مصروف آن داشت حتی منابع و هزینه‌های آن را از برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس تامین نمود و به اقتضای تقسیم کاری که دستور داده بود تقریباً اکثر کشورها به نام ائتلاف مبارزه با داعش سعی در تقویت داعش داشتند. نمونه بعدی آن قبل‌تر از آن حمله به عراق و افغانستان بود.

اینجا بود که ایران اسلامی می‌بایست اثر قدرتمندی از کارکرد هژمون جدید و قدرتمندی به نام جبهه مقاومت را به رخ آنان می‌کشید که هم اثبات کند که دوران تک قطبی تمام شده است و هم به برخی از کشورهای همسایه که سعی کرده اند در زمین آمریکا بازی کنند ، نشان دهد که در این پیچ تاریخی بزرگ می بایست منافع و سیاست‌های کلان قطب جدیدی مثل ایران را بپذیرند،.

مبارزه با داعش علاوه بر اینکه برای ما جنبه دینی و اعتقادی و دفاع از حریم ولایت و حرم امن اهل بیت (علیهم السلام) بود با تکیه بر همین اصل سیاست کلان، مبارزه با داعش استارت خورد و دیدیم که قهرمانانه و مقتدرانه ، داعش و داعشیان را شکست دادیم در عراق نیز که قرار بود تبدیل به جولانگاه آمریکا شود امروز می‌بینیم که تبدیل به یکی از پایگاه‌های قدرتمند جبهه مقاومت شده است.

این مسئله در سوریه و یمن نیز به منصه ظهور رسید، آمریکا همسایگان قدرت‌های جهانی به وضوح پی بردند که امروزه نقش تعیین کننده شبهه مقاومت با رهبری ایران دارای یک عملکرد بالا و کاملاً واقعی است ایران نشان داد که آمریکا و سیاست‌های آن، در مواجهه با قدرت جدیدی به نام ایران عملکرد خود را از دست داده است و دیگر دست بالا از آن ایران جدیدی است.

با چهره جدید ایرانی که پس از ۴۵ سال از یک ژاندارم منطقه‌ای و یک پایگاه نظامی که وظیفه داشت در جهت حفظ منافع آمریکا حرکت کند تبدیل به یک تصمیم ساز و تصمیم گیر و تعیین کننده سرنوشت‌ها شده است که باید دنیا در مقابل او تعظیم کند.

امروز کارکرد تشکیل جبهه مقاومت به رهبری ایران در حال نشان دادن کارکرد قدرتمند خود است. ممکن است سوال شود که چرا ایران به صورت مستقیم برای شکست دادن رژیم جعلی صهیونیستی د عمل نمی‌شود و دست به اقدام نظامی نمی‌زند.

باید عرض کنیم که امروز کارکرد جبهه مقاومت بیش از حد تصور است تا جایی که ایران با ایجاد حلقه آتش بر علیه رژیم جعلی صهیونیستی، تمام محاسبات دشمن را به هم ریخته است.

تجهیز حماس باعث به چالش کشیدن امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شده است، تجهیز و قدرتمند شدن لبنان، باعث ناامنی مرزی و ژئوپلیتیک برای رژیم صهیونیستی شده است، وظیفه به هم ریختن اقتصاد رژیم جعلی صهیونیستی بر عهده یمن قهرمان می‌باشد.

وظیفه به زانو درآوردن حامی رژیم جعلی که همانا آمریکا و پایگاه‌های آن در منطقه است به عهده نیروهای مسلح و مجهز در عراق و سوریه است که همین امر باعث عدم تمرکز درست آنان و شکست دادن یک گروه کوچک در فلسطین باشد.

به نام حماس اگر هم بخواهیم اشاره مختصری به بعد اقتصادی داشته باشیم، باید عرض کنیم که امروز دیگر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی روی ایران نه تنها جواب نداده است بلکه به صورت معکوس، باعث رشد و بالندگی و درونی‌سازی ثروت و تقویت اقتصاد مقاومتی شده است.

در پایان اینکه جهان امروز متوجه این مسئله شده است که سیاست‌های کلان نظام اسلامی و جبهه مقاومت به وضوح دارای کارکردهای قابل ذکر می باشد و همین مسئله باعث شده است که خیلی از کشورها حساب دیگری روی قطب جدید و هژمون جدیدی به نام ایران اسلامی حساب باز کنند، تا جایی که اگر برخی از آنان به وضوح اعلام دشمنی و لجن پراکنی بر علیه ما داشتند امروز در مواجهه با ایران با تمام تواضع و فروتنی سعی می‌کنند که در ملاحظات سیاسی امنیتی و نظامی نظرات ایران را لحاظ و به آن احترام بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha