شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسجد مقدس جمکران

حجت‌الاسلام شیری گفت: اگر می‌خواهیم بهترین خوبی‌ها نصیب‌مان بشود باید برای فرج دعا کنیم. دعا برای فرج در واقع دعا برای خودمان است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل شیری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه با اشاره به آیه "بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ" آنچه خداوند برای شما باقی گذارده، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) در خصوص حضرت حجت(عج) می‌فرمایند: "بَقِیَّةٌ مِنْ بَقَایَا حُجَّتِهِ، خَلِیفَةٌ مِنْ خَلَائِفِ أَنْبِیَائِهِ" او باقیمانده‌ای از حجّت‌های خداست و جانشینی از جانشینان پیامبران اوست.

وی افزود: اگر می‌خواهیم بهترین‌ها را در این عالم داشته باشیم و بهترین‌ها نصیب ما بشود، باید بهترین موجود عالم خلقت که وجود نازنین امام‌زمان(عج) است را از خداوند بخواهیم و برای فرج او دعا کنیم. دعا برای فرج امام‌عصر(عج) بسیار ارزش دارد.

کارشناس مذهبی گفت: درست است که برای زمینه‌سازی ظهور باید کار و حرکت کرد، اما دعا نیز بسیار اثر دارد. حضرت ولیعصر(عج) می‌فرمایند: "اَکثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِیل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُم. برای تعجیل در ظهور من زیاد دعا کنید که خود، فَرَج و نجات شما است، اگر در عمل نمی‌توانیم کاری برای فرج امام‌زمان(عج) انجام دهیم، حداقل برای ظهورش دعا کنیم.

حجت‌الاسلام شیری گفت: چرا بعضی مواقع ما انسان‌ها در مورد دعا کردن برای فرج امام‌زمان(عج) کوتاهی می‌کنیم، نباید فکر کرد که امام فقط با کار می‌آید، البته این مهم نیز جایگاه خودش را دارد، اما دعا بسیار اثر دارد.

وی ادامه داد: در حدیثی نورانی از امام باقر آمده است که "الدّعاُ یَرُدُّ القضاءَ وَ قَد اُبرِمُ اِبراماً" دعا آنچنان است که مقدّرات حتمی الهی را دگرگون می‌کند. لذا باید برای فرج دعا را خیلی جدی گرفت. بعضی مواقع ما انسان‌ها در مورد دعا کردن برای فرج سستی می‌کنیم و این را کم می‌گیرم، چرا که خود دعا کردن بسیار با ارزش است.

کارشناس مذهبی در ادامه گفت: گاهی سؤال می‌شود که این دعا کردن برای ما بهره و منفعتی هم دارد یا نه، در جواب باید گفت که بهره کلی و اثرش برای ما انسان‌ها است. "بقیت الله خیر لکم" این باقی‌مانده برای ما است، برای مایی که دعا می‌کنیم، پس اگر می‌خواهیم بهترین خوبی‌ها نصیب‌مان بشود باید برای فرج دعا کنیم. دعا برای فرج در واقع دعا برای خودمان است.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم همه زیبایی‌ها و خوبی‌ها در این عالم نمود پیدا کند باید برای فرج دعا کنیم. مهم‌ترین ویژگی یاران حضرت‌مهدی(عج) ایمان است. خداوند متعال در آیه شریفه می‌فرماید: "ان کنتم مومنین" اگر از مومنین باشیم باقی مانده خداوند برای ما بهترین است. مومنین ویژگی‌های زیاد دارند؛ اهل نماز اول وقت، حلال الهی، دوری از معاصی، اهل تعهد، به امانت متعهد باشد، به پدر و مادر خود نیکی کند، مجهاد فی سبیل‌الله، اهل جهاد فرهنگی و جهاد تبیین، این‌ها از ویژگی‌های مومنین است. اگر این ویژگی‌ها را داشته باشیم و جزو مومنین باشیم میتوانیم جزو بهترین‌ها برای امام‌زمان(عج) باشیم.

وی ادامه داد: برای زمینه‌سازی بستر ظهور اولین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که روی خودمان کار کنیم. "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ" اول انسان باید روی خودش کار کند، اگر انسان خود را درست تربیت کند و اگر از مومنین و خوبان باشد میتواند بستر ظهور را فراهم کند، اگر مومن نباشیم نمی‌شود زمینه‌ساز ظهور شد.

حجت‌الاسلام شیری گفت: اگر میخواهیم برای فرج کاری کنیم باید اول روی خودمان کار کنیم. اگر خوب شدیم می‌توانیم دیگران را به خوبی سفارش کنیم. انسان وقتی عطر می‌زند بوی خوب را فقط خود استشمام نمی‌کند بلکه همه از این رایحه لذت می‌برند، لذا مهم‌ترین کار در عصر غیبت که می‌شود برای تحقق ظهور انجام دهیم این است که از لحاظ اخلاقی، رفتاری و سیاسی روی خودمان کار کنیم.

کارشناس مذهبی گفت: در این برهه حساس مهم‌ترین کار این است که به انسان‌های صالح، مومن، پاکدست و متعهد قدرت بدهیم، اینکه در انتخابات شرکت کنیم و انسان اصلح را شناسایی و به او رای بدهیم. وقتی یک انسان مومن قدرتمند شد و قدرت در دست او قرار گرفت، بیشتر می‌تواند بستر ظهور را فراهم کند و اگر انسان خوبی نباشد میتواند مانع هم ایجاد کند.

وی در پایان گفت: باید انتخابات را جدی بگیریم و به آن اهمیت دهیم. اگر میخواهیم از زمینه‌سازان ظهور باشیم باید در انتخابات به انسان‌هایی رای بدهیم و افرادی را انتخاب کنیم که امام زمانی باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم ان شاءالله که همه‌ی ما از زمینه سازان فرج حضرت باشیم تشکر از کارشناس مذهبی که مطلب را به خوبی بیان کردند
  • حیدر IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    چقدر زیبا تبیین کردند