پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای شورای گزینش نهادهای اجرای قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: باور به امام زمان(عج) یک عقیده تاریخی‌ است که از اول خلقت آدم پایه‌ریزی شده و تمام انبیا موظف به بشارت آن بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، طی سخنانی در حرم مطهر حضرت شیخ صدوق(ره)، ضمن تقدیر از ملت همیشه در صحنه ری گفت: این شهر و منطقه، کانون تشیع و اندیشه شیعی در ایران از هزار سال پیش تاکنون است و سرزمینی مقدس و تورانی و متبرک است که نخستین پایگاه حوزه علمیه و تولیدکننده علم و دانش بوده است و این روند تاکنون ادامه یافته و هویت اسلامی ایرانی ویژه خود را دارا است.

وی در ادامه افزود: در زیر پرچم اهل‌بیت و اندیشه مهدویت جمع شده‌ایم که ریشه در تاریخ دارد و باوری استوار و قوی است.

مدیر حوزه های علمیه سپس با اشاره به تالیفات در زمینه مهدویت گفت: هفتاد سال پیش حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در کتاب منتخب‌الاثر، ۱۳۰۰ روایت سنی و شیعی درباره امام زمان و ظهور ایشان نقل کرده‌اند.

وی در ادامه با پرداختن به انقلاب اسلامی و نقش مردم شهر ری افزود: انقلاب اسلامی تجلی‌گاه انتظار امام زمان است. اگر اعتراض و نقدی وجود دارد که درست و به‌جا هم هست و مسئولان باید بشنوند و پیگیری کنند تا به نتیجه برسد و اصلاح شود، اما نباید فراموش کنیم که این انقلاب ریشه در اسلام و دین دارد و باید حفظ شود و امتداد پیدا کند.

آیت‌الله اعرافی با تاکید بر بها دادن به جوانان گفت: انتظار و مهدویت با جوان و جوانی گره خورده است. امام زمان در هنگام ظهور با وجود سن زیاد، در سیمای جوان ظاهر می‌شود و اصحاب ایشان هم چنیند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: جشن انتخابات نیز با حضور پرشکوه ملت در ۱۱ اسفند در پای صندوق‌های رای به شکوه و اقتدار هر چه بیش‌تر جمهوری اسلامی ایران خواهد انجامید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha