شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قاین

حوزه/ امام‌جمعه قاین خطاب به کاندیداهای انتخاباتی با تاکید بر پرهیز از تخریب آنان توسط یکدیگر گفت:عزیزانی که کاندیدای انتخابات شده‌اند از هرگونه حرکت و سخنی که بر خلاف منکر است دوری کنند.

حجت الاسلام علی رحمانی امام جمعه قاین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند با اشاره به بحث انتخابات اظهار کرد: چنانچه هر نظامی بخواهد منویات خود را به عرصه ظهور برساند، در وهله نخست بایستی مقبولیت اجتماعی داشته باشد که نمونه بارز آن دوره ۲۵ ساله حکومت امیرالمومنین(ع) است.

وی با بیان این‌که حضور حداکثری در پای صندوق های رای از اوجب واجبات است،تصریح کرد: در انتخابات باید انسانی با انگیزه خدمت، روحیه جهادی، پای کار و به‌دور از خوی اشرافی‌گری انتخاب شود.

امام جمعه قاین با تاکید بر انتخاب گزینه اصلح توسط مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:بر کسی پوشیده نیست که یک انتخاب اشتباه، آبروی نظام و اسلام را می‌برد پس سعی کنیم انتخاب‌مان، یک انتخاب دقیق باشد.

امام جمعه قاین با بیان این‌که آرای مردم هیچ‌گونه ارتباطی به مشروعیت نظام ندارد،خاطرنشان کرد:اگر همه مردم بگویند که خواهان حکومت اسلامی نیستیم باز هم نمی‌توان منکر حکومت اسلامی شد؛ چرا که این حکومت از طرف خدا وضع شده است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان این‌که حضور مردم در انتخابات یک جبهه‌ای از جبهه‌های مبارزه با دشمن است،عنوان کرد:آنچه مسلم است آن است که حضور مردم در صحنه انتخابات،واجب شرعی،سیاسی،اجتماعی و شاخص است.

وی ادامه داد:مردم بایستی هم به عنوان یک حق و هم به عنوان تکلیف در این برهه زمان در انتخابات شرکت کنند.

امام جمعه قاین نقش مردم را در تعیین سرنوشت‌شان بسیار مهم و اساسی برشمرد و افزود: امام راحل(ره) به محض این‌که به تهران برگشتند در فرودگاه مهرآباد فرمودند که"من به پشتیبانی شما مردم توی دهن آمریکا می‌زنم"و این سخن‌شان مصداق توجه ویژه ایشان به نقش ارزنده مردم در امورات مختلف بود.

حجت الاسلام رحمانی در ادامه صحبت‌هایش خطاب به کاندیداهای انتخاباتی نیز تبیین کرد: عزیزانی که کاندیدای انتخابات شده‌اند از هرگونه حرکت و سخنی که بر خلاف منکر است پرهیز کنند.

وی با تاکید بر این مهم که دیده می‌شود که برخی کاندیداهای انتخاباتی به تخریب یکدیگر می‌پردازند یادآور شد: این موضوع بر خلاف شرع و شریعت است و به جای این‌کار،عزیزان به صورت واضح و جامع به بیان برنامه‌هایی که در نظر دارند آن را در حوزه انتخابیه خویش اجرایی کنند،بپردازند.

امام جمعه قاین ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون،حضور مردم در همه عرصه‌ها و از جمله انتخابات رضایتبخش بوده و جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای در این زمینه نیست و انتظارمان آن است که امسال نیز همچون سال‌های قبل و حتی بیشتر از گذشته و به کوری چشم دشمنان این مرز و بوم،شاهد حضور مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

حجت الاسلام رحمانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از کاندیداهای انتخاباتی به عنوان طلا یاد کرد و گفت:همه بزرگواران به دلیل تایید شورای نگهبان برای جامعه قابل اعتماد و اطمینان هستند و در واقع به مصداق طلا هستند فقط عیارشان متفاوت است که باید طلای با عیار بالاتر از سوی مردم برای ورود به کرسی مجلس انتخاب شود که ما از آن به عنوان گزینه اصلح نام می‌بریم.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha