یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وزیر کشور

حوزه/ وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان، ضمن بررسی آخرین وضعیت مناطق سیلزده جنوب استان، دستورات لازم را جهت رسیدگی به سیلزدگان و اقدامات امدادی در منطقه صادر کرد و به رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز دستور داد به فوریت هیاتی از تهران به منطقه اعزام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، احمد وحیدی در تماس تلفنی با محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جریان آخرین وضعیت مناطق سیلزده شهرستان های چابهار، دشتیاری و قصرقند قرار گرفت.

وحیدی در این تماس تلفنی، ضمن صدور دستورات لازم، بر بکارگیری امکانات انسانی و تجهیزات و ماشین آلات دستگاه های اجرایی منطقه برای کمک به آسیب دیدگان تاکید کرد و خواستار رسیدگی فوری به مشکلات و آلام سیلزدگان اعم از اسکان، مواد غذایی، درمان و لوازم گرمایشی شد.

وزیر کشور همچنین از محمد حسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران خواست با اعزام هیاتی از تهران، همه امکانات و تمهیدات لازم، به فوریت برای کمک رسانی به استان ارسال شود.

براساس این گزارش، بارش باران و جاری شدن سیلاب ۳۸۷ روستا در شهرستان‌های دشتیاری، چابهار و قصرقند سیستان و بلوچستان را به محاصره خود در آورده است.

به گزارش رسانه ها و بر اساس اعلام مسوولان و تماس های تلفنی مردم، وضعیت بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم روستای جنوب سیستان و بلوچستان نامناسب توصیف شده است، بطوری که در برخی مناطق، بدلیل نبود راه و شکسته شدن پل ها، کار امدادرسانی به سختی انجام می شود و نیاز به امداد هوایی در این مناطق است.

سیلاب سبب طغیان رودخانه های فصلی و بارش سنگین در قصرقند، بخش تلنگ، دشتیاری، بخش پلان، پیرسهراب و خسارت سنگینی به بخش کشاورزی، واحدهای مسکونی خشتی و گلی، راه‌های روستایی و زیرساخت های شهری و روستایی شده است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha