جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان

حوزه/سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه مردم از ساعات اولیه، رای‌دهی را آغاز کردند و در ساعاتی هم ازدحام وجود داشت، از مردم درخواست کرد رای‌دهی خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان عصر امروز جمعه پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: از ماه‌ها پیش عوامل اجرایی، وزارت کشور، دستگاه‌های انتظامی، همه دستگاه‌های دخیل و شورای نگهبان، اقدامات لازم را انجام داده‌اند و از همان دقایق اولیه، شاهد حضور مردم در شعب اخذ رای بودیم.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه‌کرد: از زمان آغاز فرایند اخذ رای، گزارش تخلف خاصی نداشتیم. البته موارد جزئی شامل تاخیر در فرایند ثبت رأی وجود داشت که طبیعی بوده و با پیگیری، برطرف شد. در حوزه‌هایی که انتخابات به صورت تمام‌الکترونیک در حال برگزاری است، براساس گزارش‌ها، فرایند به صورت روان و رضایت‌بخش در حال سپری شدن است.

طحان نظیف گفت: مشارکت مردم در انتخابات نسبت به دوره گذشته تاکنون خوب بوده و آمارها هم در ساعات پایانی اعلام رای‌گیری اعلام می‌شود؛ البته در برخی از شعب نیز ازدحام وجود داشت که نشان از مشارکت مردم در انتخابات دارد.

وی با بیان اینکه مشکلی در بخش امنیت انتخابات نداشته‌ایم، افزود: طبق اعلام مسئولان امنیتی انتخابات نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر مسئول تامین امنیت انتخابات هستند.

سخنگوی شورای نگهبان، مشارکت مردم نسبت به دوره گذشته را بیشتر دانست و ادامه داد: در برخی از شعب ازدحام نیز وجود داشت که نشان از مشارکت خوب مردم در انتخابات دارد.

طحان نظیف درباره میزان تعرفه‌های رای نیز توضیح داد: براساس پیش‌بینی‌ها، تعرفه‌های مورد نیاز در نظر گرفته شده است. اگر از یک میزانی کمتر شد، شعبه‌ها می‌توانند از طریق سامانه درخواست دهند که در اسرع وقت به دستشان خواهد رسید.

دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه ۱۱ اسفند) در ۳۱ استان ایران اسلامی آغاز شد.

براساس قانون، متولدان ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل واجد شرایط رای‌دادن در انتخابات ۱۴۰۲ هستند. همچنین ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن هستند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha