شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام گفت: نگاه جامع ما به انسان باید از منظر قرآن باشد و به یک نظریه اسلامی نیاز داریم تا در دام روانشناسی نیفتیم و وظیفه ماست که با تحلیل واژگان قرآن، درمانگر بودن را نشان دهیم و انسان زمانی در زندگیِ سالم است که خداگونه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کرسی علمی ترویجی «مثبت اندیشی در رویکرد اخلاق عرفانی و رابطه آن با تعامل زوجین و امنیت خانواده» به همت مدرسه علمیه تخصصی آیت‌الله ایروانی (ره) با همکاری دبیرخانه نخستین همایش ملی زن، خانواده، امنیت برگزار شد.

این نشست با ارائه فاطمه حسن زاده، پژوهشگر و استادحوزه علمیه خواهران و نقد حجت الاسلام دکتر جعفرعلی گلی، عضو گروه علمی دانشگاه امام صادق و مشاور تخصصی در مراکز مشاوره، اجرا شد.

حسن زاده ضمن طرح دیدگاه روانشناسان مثبت‌گرا، رویکرد اخلاق عرفانی را در این زمینه بررسی کرد.

دکتر جعفرعلی گلی با توجه به جایگاه حوزه‌های علمیه عنوان کرد: ما فرهنگ غنی داریم که بتوانیم مولفه‌ها را بیابیم اما در پژوهش‌های روانشناسی کمتر استفاده می‌شود و این وظیفه حوزه‌های علمیه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ضمن بیان حدیثی از حضرت علی (علیه السلام) "لا تجعلوا علمکم جهلا، و یقینکم شکا، اذا علمتم فاعملوا، و اذا تیقنتم فاقدموا" نسبت انسان به خداوند، خود، دیگران و دنیا را تبیین نمود و گفت: نگاه جامع ما به انسان باید از منظر قرآن باشد و به یک نظریه اسلامی نیاز داریم تا در دام روانشناسی نیفتیم و وظیفه ماست که با تحلیل واژگان قرآن، درمانگر بودن را نشان دهیم و انسان زمانی در زندگیِ سالم است که خداگونه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha