شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نفر

حوزه/ کارگردان نمایش «گیلدا» گفت: استقبال مخاطب در جشنواره تئاتر شبستان از نمایش ما بی‌نظیر بود.

مرضیه نفر، کارگردان نمایش «گیلدا» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های تئاتر به این شیوه اثر خوبی بر روی بچه‌ها برای حضور در مساجد دارد، این فعالیت‌ها نظیر نمایش درمانی با مضامین آموزشی و اخلاقی می‌تواند برای همه مخاطبان که به تماشای آن می‌نشینند مفید و موثر باشد.

وی ادامه در مورد اجرای نمایش، بیان کرد: محتوای نمایش راجع به سوءظن و امر به معروف و نهی از منکر است که در جامعه ما بسیار شیوع دارد و البته بچه‌ها همزمان با برگزاری امتحانات خود در مدارس و شیوع سرماخوردگی آنفولانزا فرصت چندانی برای تمرین‌های زیاد نداشتند با این وجود خود را به اجرای نمایش رساندیم هر چند که در تامین ابزار و وسایل صحنه با مشکلات زیادی مواجه بودیم.

خانم نفر، در مورد حضور نمایش «گیلدا» در جشنواره تئاتر شبستان نیز گفت: واکنش مخاطبان در جشنواره بعد از تماشای نمایش ما بسیار عالی بود و از مضمون نمایش ما خوششان آمد، قبل از جشنواره نیز در شهر خودمان چهارمحال و بختیاری نمایش را اجرا کردیم که آنجا نیز با استقبال خیلی خوب مخاطبان مواجه شدیم. البته مخاطب هدف ما نوجوانان و جوانان بودند اما همه اقشار از تماشای نمایش ما لذت بردند.

وی ادامه داد: پنجشنبه در مسجد ابوسعید بعد از نماز مغرب و عشا نمایش گیدا اجرا می‌شود. این نمایش با بازی پنج بازیگر نوجوان به نام‌های زهرا احمدی در نقش نرگس، مبینا معصومی در نقش فرزانه، زهره زندیان در نقش مهتاب، مهدیه نفر در نقش گیلدا و مرضیه میری در نقش فاطمه اجرای نمایش را بر عهده دارند. سایر عوامل نمایش نظیر امور طراحی و صدا و طراحی پوستر به طور گروهی و با همکاری جمعی انجام شد.

نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از ۱۳ تا ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ با شعار «مسجد، تئاتر، آگاهی» در سطح مساجد تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha