چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در عرصه حفظ موفق بودیم اما کثرت حفاظ در استان به تناسب جمعیت مناسب نیست، بنابراین به یک نهضت احیای توسعه فرهنگ قرآنی در همه ابعاد نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در گردهمایی قرآنیان استان بوشهر در سالن لیان اظهار داشت: بوشهر پایتخت قرآنی ایران است و سند چشم انداز ۲۰ ساله در عرصه قرآن دارد و این برای کشور الگو است؛ تاریخ قرآنی استان و افق و آینده آن بسیار چشمگیر و فوق العاده آثار و برکات دارد.

امام جمعه بوشهر افزود: بوشهر پیشگام و پیشران در عرصه قرآنی بوده و نوجوانان آن در این عرصه می درخشند. این استان در دیانت، قرآن و ولایتمداری و حماسه مقاومت در تاریخ مثل ستاره پرفروغ و بی غروب می درخشد و این خاموش شدنی نیست هرچه دیگران بخواهند آن را با امور دیگر تحت شعاع قرار دهند، این تاریخ و فرهنگ بوشهر فراموش شدنی نیست.

وی با بیان اینکه بوشهر شهر ابدائات و ابتکارات قرآنی است، بیان داشت: برنامه هایی که طراحی و ساخته می شود به تمام عرصه های قرآنی آن همچون هنرهای تجسمی قرآنی، تالیف، هنر خطاطی قرآنی توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خطاب به متولیان امور قرآنی در استان ابراز داشت: در پرتو انقلاب اسلامی ایران شما فرهنگ قرآنی را در استان حفظ و ارتقا بخشیدید.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بوشهر پایتخت قرآن است و ریشه های قرآنی و ولایی دارد گفت: این استان نوجوانانی دارد که باعث افتخار ما در عرصه های قرآنی هستند. بوشهر تنها استانی است که روز قرآنی دارد و صاحب اندیشه های کهن و نوین قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: امروز به جوانان و نوجوانانی مثل سید طه حسینی نیاز داریم و باید به این قشر اهمیت داد. در عرصه حفظ موفق بودیم اما کثرت حفاظ در استان به تناسب جمعیت مناسب نیست، بنابراین به یک نهضت احیای توسعه فرهنگ قرآنی در همه ابعاد نیاز داریم و در این رابطه وجوهات شرعی در اختیار شما است و به مسئولین هم گوشزد می کنیم که به فعالیت های قرآنی توجه کنند و اعتباراتی برای آن بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: باید به فرهنگ قرآنی توجه شود چرا این توجه به این فرهنگ قرآنی باعث سعادتمندی و توسعه و پیشرفت جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان پیشنهاد داد، یک روز در هر ماه، قرائت قرآن در یک مسجد خاص برگزار شود و قاریان بزرگ از ایران و استان در آن حضور پیدا کنند، این کار از مرکز استان شروع و سپس در شهرستان ها صورت گیرد؛ این کار را از همین ماه مبارک رمضان آغاز خواهیم کرد و شورای عالی قرآنی استان برای این منظور یک روز در ماه را مشخص کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha