شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر / مراسم سالگرد ارتحال آیت الله حاج نصرالله شاه آبادی

حجت الاسلام شیرازی‌ارفع گفت: آیت‌الله شاه آبادی فعالیت‌های خیریه زیادی در تهران و قم داشتند. در مشهد مردم ارادت خاصی به ایشان داشتند و مورد احترام خاص و عام بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام شیرازی‌ارفع در مراسم ششمین سالگرد آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی(ره) و افتتاحیه مجتمع خیریه امام‌رضا(ع) با اشاره به حدیث نورانی امام علی(ع) در خصوص عقل اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: بالاترین عبادت نزد خداوند را فقط عقل می‌تواند انجام دهد.

وی افزود: حضرت در ادامه سه صفت را برای عقل برمی‌شمارند و می‌فرمایند: عاقل از مازاد سخن خودداری و کف نفس می‌کند، بیهوده و نابجا حرف نمی‌زند و کنترل زبانش را در اختیار دارد، در باب عظمت زبان روایات زیادی از اهل‌بیت(ع) داریم.

این سخنران مذهبی گفت: در مبحث نصایح پیامبر به اباذر روایتی داریم که فرمودند الصلاه عماد الدین و لسان اکبر و صدق یمح الخطیئ، نماز با آن عظمت ستون دین است ولی زبان بزرگتر از آن است. زبان شعاع وسیع تری در خود دارد اما بسیار مهم‌تر از این زبان، استفاده از آن است. باید به‌جا و مناسب از زبان استفاده کرد، تهمت نزد، آبرو نبرد، غیبت و سخن چینی نکرد.

شیرازی گفت: حضرت می‌فرماید: اترک اذن الکلام، به قدر نیاز سخن بگو. باید به اندازه و پرفایده سخن بگوئیم.

وی خرج کردن برای اهل‌بیت(ع) را عملی ماندگار دانست و بیان کرد: حاج احمد نجفی تاجری بود که تمام مخارج حرم حضرت رقیه را متقبل شد.

کارشناس مذهبی گفت: عاقل آن است که از زندگی به قدر قوت لا یموت سیر شود، اما هرگز جان و روحش از علم و دانش سیر نمی‌شود، در رأس علوم، دین و قرآن است که در هنگام مرگ انسان همه چیز از یادش می‌رود مگر علم دین و قرآن که فراموش نمی‌شود.

وی افزود: بزرگان و علمای ما تا آخرین لحظات عمر به دنبال یادگیری و فراگیری علم بودند. فردوسی شاعر نامدار اینگونه می‌سراید "چنین گفت پیغمبر راستگوی، ز گهواره تا گور دانش بجوی".

کارشناس مذهبی در پایان گفت: آیت‌الله شاه آبادی فعالیت‌های خیریه زیادی در تهران و قم داشتند. در مشهد مردم ارادت خاصی به ایشان داشتند و مورد احترام خاص و عام بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha