شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یادواره شهید بهشتی و 40 شهید دبیرستان ماندگار دین و دانش قم

معاون و سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جدا کردن دین و دانش راهبرد همیشگی استکبار جهانی بوده است، گفت: انتخاب اسم دبیرستان دین و دانش از سوی شهید آیت‌الله بهشتی یعنی آینده‌نگری و مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و تربیت نسلی برای انقلاب حضرت امام(ره) که بتواند به کمک آن رژیم را ساقط کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در اولین یادواره شهید آیت‌الله بهشتی (ره) و ۴۰ شهید دبیرستان ماندگار دین و دانش قم، یادواره‌های دانش‌آموزی را جزو مجالس بی‌ریا و بدون تشریفات دانست و گفت: قطعا روح شهدای عزیز بخصوص شهید بهشتی و شهدای دانش‌آموز در این مجلس حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

یادواره شهدای دبیرستانی که ۷۰ سال قبل شهید بهشتی آن را تأسیس کرد

وی، یادواره شهید بهشتی و شهدای دبیرستان ماندگار دین و دانش را به یادماندنی و منحصر به فرد دانست و گفت: ما فقط یک مدرسه در کل کشور داریم که بنیانگذار آن شهید بهشتی است که سهم بزرگی در بسترسازی و پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی دارد.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه تعداد شهدای دبیرستان ماندگار دین و دانش بیش از ۴۰ شهید است، گفت: آمار ۴۰ شهید شهدایی هستند که از این دبیرستان اعزام شده‌اند. در حالی که شهدا و جانبازان زیاد دیگری هستند که پیش از انقلاب در این مدرسه درس خوانده‌اند و پس از انقلاب در جبهه حضور یافته‌اند، لذا نیاز به تحقیق و تفحص بیشتری احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان در همه عرصه‌های سخت انقلاب اسلامی حضور داشته‌اند، افزود: شهید زین‌الدین ۲۲ ساله بود که فرمانده لشکر ۱۷ علی‌ ابن ابیطالب (ع) شد. جوان‌های دهه شصت تربیت‌یافته بزرگانی مثل شهید بهشتی بودند و این خیلی مهم است. شهید بهشتی برای ما یک اسوه و الگو است.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: جان شیرین‌ترین چیزی است که در اختیار انسان است. ولی وقتی جوانی آگاهانه در خطرناک‌ترین صحنه‌ها حضور پیدا می‌کند و می‌داند که در این صحنه چیزی جز نثار موشک و بمب شیمیایی نیست و احتمال زنده ماندنش بسیار کم است، ولی با این حال برای حضور در آنجا گریه می‌کند، این مهم است.

سردار شکارچی با بیان اینکه رژیم ستم‌شاهی اعتقادی به دین نداشت، تصریح کرد: انتخاب اسم دین و دانش از سوی شهید بهشتی برای این دبیرستان یعنی آینده‌نگری و مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و تربیت نسلی برای انقلاب حضرت امام که بتواند به کمک آن رژیم را ساقط کند.

وی با تاکید بر اینکه تکرار کلام شهید بهشتی خوب است، ولی مهم‌تر از آن دنبال کردن تفکر این شهید است، افزود: شهید بهشتی در پی آن بود که یک نسلی به پیروی از امام تربیت شود تا رژیم ظلم و ستم و طرفدار اسرائیل و آمریکا را ساقط بکند و حاکمیت دینی را سر جای آن بنشاند.

آینده‌نگری شهید بهشتی با تأسیس دبیرستان دین و دانش / محوریت را از جوانان نگیریم

سردار شکارچی راهبرد همیشگی نظام سلطه و استکبار جهانی را جدا کردن دین و دانش برشمرد و گفت: اگر دین از علم جدا شود تبدیل به موشکی می‌شود که بر سر مردم بی‌گناه غزه فرو می‌ریزد. هر موشکی که در اسرائیل ساخته می‌شود برای پس گردن محرومین و مستضعفین عالم و تقویت‌کننده استکبار است و موشک‌های جمهوری اسلامی برای پس گردن مستکبرین و ظالمین عالم و مدافع حق محرومین است.

وی افزود: عالم‌ترین انسان روزگار اگر از دین فاصله بگیرد نه تنها ذره‌ای ارزش ندارد بلکه از لشکریان شیطان خواهد شد اما همین انسان عالم اگر به دین گره بخورد شهید بهشتی و شهید زین‌الدین می‌شود.

معاون و سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شور و علاقه دانش‌آموزان به حضور در جبهه‌ها گفت: شهدای دانش‌آموز از سرمایه‌های بزرگ انقلاب اسلامی بودند و هیچ یک از آنان با اجبار به جبهه نیامدند بلکه با گریه و خواهش و با اشتیاق راهی جبهه می‌شدند.

سردار شکارچی تصریح کرد: هر جا ندا و فریاد مظلوم بلند شود و ظلمی از سوی استکبار صورت بگیرد مرز انقلاب اسلامی نیز همانجا خواهد بود.

وی با اشاره به سیاه‌نمایی فضای مجازی و رسانه‌های فارسی زبان در مورد نظام، به بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی پرداخت و گفت: ارتش بعث عراق خط مقدم جنگ بین‌المللی علیه انقلاب اسلامی بود که همه دنیای استکبار از آن حمایت می‌کرد و ما ابزار نبرد چندانی نداشتیم اما امروز ایران به قدرت بازدارندگی رسیده‌ و جزو پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در عرصه موشکی است.

سردار شکارچی با تاکید بر اینکه ایران قبل از انقلاب در زیر چتر یک رژیم مزدور استکبار بود و با رهبری امام راحل از وابستگی‌های ننگ‌آور رژیم ستم‌شاهی نجات پیدا کرد، افزود: اکنون انقلاب اسلامی به برکت وجود جوان‌ها در بسیاری از جهات از قدرت‌های کاذب جهان سبقت گرفته و دست دنیا به سوی جمهوری اسلامی دراز است.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی و سایر شهیدان انقلاب حق بزرگی بر گردن امت اسلامی دارند، گفت: نسل گذشته که انقلاب را به ثمر و پیروزی رساند و امام را یاری کرد و از رهبر انقلاب تبعیت کرد و اقتدار آفرید، باید پرچم را به دست شما جوان‌ها بدهد.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: علت اینکه رهبر انقلاب بیانیه گام دوم را صادر کردند این مسئله بود که پرچمداری انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها باید به دست جوانان کشور باشد. البته نه اینکه پیرمردها و ریش‌سفیدها کنار گذاشته شوند ولی پرچمداری باید در اختیار جوانان باشد.

وی با تاکید بر اینکه فلسفه صدور بیانیه گام دوم انقلاب این است که نباید محوریت را از جوان‌ها گرفت، گفت: شما جوانان صاحبان انقلاب و وارثان نسل گام اول انقلاب هستید و دو مسئولیت سنگین دارید؛ هم باید راه شهدا را بروید و هم انقلاب را به جلو ببرید تا صاحب اصلی انقلاب ظهور نمایند و کفر و ستم را از زمین محو کنند.

سردار شکارچی در پایان خطاب به دانش‌آموزان گفت: اگر به اینکه در چه موقعیت جغرافیایی و چه زمانی زندگی می‌کنید و به انتظار نائب امام زمان (عج) از شما بابت پرچم‌داری گام دوم انقلاب تأمل کنید، آنگاه به خودتان افتخار می‌کنید و راهی را که شهدا به عنوان چراغ راه به شما نشان داده‌اند گم نخواهید کرد.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد نحوه حضور خود در این مراسم هم گفت: یکی از دانش‌آموزان تماس گرفته و برای حضور و سخنرانی در مراسم یادواره از او دعوت کرده و او هم مشتاقانه پذیرفته است.

انتهای پیام