شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیین افتتاحیه طرح ولایت نیمه متمرکز کشوری در مسجد جمکران

حوزه/ مسئولین دوره طرح ولایت با بیان اینکه این طرح ثمره ۷۰ سال تحقیق و تدریس علامه مصباح یزدی (ره) است، گفتند: طرح ولایت دوره‌ای برای تربیت نیروی ولایی در تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین افتتاحیه طرح ولایت نیمه متمرکز نوروزی کشوری، پنجشنبه شب ۲۴ اسفند، با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، استاندار قم، مسئولین موسسه امام خمینی (ره) و دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره، در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت‌الاسلام خوش‌اخلاق، نماینده موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) طی سخنانی در این مراسم گفت:این دوره از طرح ولایت در مسجد مقدس جمکران شروع شده و بیش از ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

خوش‌اخلاق، طرح ولایت را دوره‌ای معرفتی و ثمره عمر بزرگان تشیع دانست که با همه هجمه‌ها و فشارهایی که در طول تاریخ بر روی شیعه بوده است ولی معارف را سینه به سینه حفظ کردند و به نسل کنونی رسانده‌اند.

آغاز دوره طرح ولایت نوروزی دانشجویان در مسجد جمکران/ هدف، تربیت نیروی ولایی در طراز انقلاب است

وی با اشاره به اینکه دوره طرح ولایت توسط علامه مصباح یزدی (ره) طراحی شده است، گفت: ایشان اذعان می‌کنند که طرح ولایت ثمره ۷۰ سال تحقیق و تدریس است. مقام معظم رهبری نیز با آن همه مشغله به این دوره معرفتی خاص دارند و پیگیر اجرای آن هستند.

نماینده موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه دوره طرح ولایت آمیزه‌ای از علم و ایمان و تفکر و عاطفه است، افزود: دروس طرح ولایت با متد کاملا عقلی و به دور از هرگونه تعصبی نوشته شده است و سعی شده حتی برای کسی که هیچ دینی را قبول ندارد قابل استفاده باشد.

حجت‌الاسلام خوش‌اخلاق با تاکید بر اینکه دوره طرح ولایت با روش عقلی تدوین شده و با روش عقلی هم تدریس می‌شود، خطاب به دانشجویان گفت: شما نباید درس‌ها را راحت قبول کنید. کلاس‌ها باید چالشی و میدان بحث و جدل باشد و مبانی دینی در آنها کاملا روشن شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی، رئیس مرکز آموزش‌های آزاد موسسه امام خمینی (ره) نیز در سخنانی گفت که‌ شرکت‌کنندگان در این دوره بر مبانی اندیشه‌ اسلامی مسلط خواهند شد و در جامعه اسلامی مثمر ثمرتر از گذشته فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه چرا رهبر انقلاب بر خلاف سنوات گذشته که تاکید می‌کردند زود فضای کشور را انتخاباتی نکنید اما امسال خودشان در عید نوروز از انتخابات سخن گفتند، افزود: یک نگاه به چهل و پنجمین سال نظام می‌تواند ما را به جواب این سوال برساند.

اسلامی افزود: در سال ۱۴۰۲ که عملیات بی‌نظیر طوفان الاقصی بر ضد اسرائیل صورت می‌گیرد و بینی این رژیم را به خاک می‌مالد اتاق فکر استکبار را به این نتیجه می‌رساند که میوه انقلاب اسلامی پوست‌کنده‌تر و مثمر ثمرتر شده است، لذا مستکبرین به فکر راهکار برآمدند.

رئیس مرکز آموزش‌های آزاد موسسه امام خمینی (ره)، اسلام به عنوان ایدئولوژی، رهبر و مردم را سه رکن انقلاب اسلامی دانست و گفت: استکبار تلاش جدی روی دست گرفت تا با حذف یکی از این سه رکن بقیه‌ی ارکان نظام هم فرو بریزد.

آغاز دوره طرح ولایت نوروزی دانشجویان در مسجد جمکران/ هدف، تربیت نیروی ولایی در طراز انقلاب است

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس اردوگاه استکبار با استفاده از تمامی ابزارها از جمله تحریم انتخابات و شایعه مهندسی انتخابات تمام تلاش خود را کرد تا مردم در رأی‌گیری شرکت نکنند تا بلکه یکی از ارکان سه‌گانه نظام دچار مشکل شود.

اسلامی با بیان اینکه تازه متوجه می‌شویم چرا رهبر انقلاب از آغاز امسال از انتخابات سخن گفتند، افزود: اغتشاشات سال گذشته مقدمه‌ای بود تا مردم پای کار نظام نیایند و انقلاب اسلامی مقبولیت اجتماعی نداشته باشد.

وی گفت: با آنالیز دستگیرشدگان اغتشاشات سال گذشته می‌بینیم که بالای ۶۰ درصد آنها چهار مولفه‌ی شغل، هنر، سواد آنچنانی و از همه مهم‌تر پایبندی به دین را نداشتند و به نوعی لاابالی نسبت به مسائل دینی بودند.

رئیس مرکز آموزش‌های آزاد موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه نظام اسلامی برای ادامه‌ی بقای مبارک خود به نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی نیاز دارد،‌ گفت: طرح ولایت دوره‌ای برای تربیت نیروی ولایی در تراز انقلاب است.

اسلامی با بیان این سوال که طرح ولایت در مسیر استحباب قدم می‌گذارد یا امر واجب؟ پاسخ داد: شرکت در طرح ولایت واجب است برای اینکه بتوانیم فردی باشیم تا برای فردای نظام حامی آن بوده و مقدمات ظهور حضرت حجت (عج) را فراهم کنیم.

آغاز دوره طرح ولایت نوروزی دانشجویان در مسجد جمکران/ هدف، تربیت نیروی ولایی در طراز انقلاب است

اجرای گروه همخوانی سرود بین‌المللی معراج از برنامه‌های دیگر آیین افتتاحیه دوره طرح ولایت در مسجد مقدس جمکران بود.

در بخشی از این مراسم، لباس خادمی دوره طرح ولایت از سوی نماینده موسسه امام خمینی (ره) به محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهورر اهدا شد.

آغاز دوره طرح ولایت نوروزی دانشجویان در مسجد جمکران/ هدف، تربیت نیروی ولایی در طراز انقلاب است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور که دانش‌آموخته پیشین طرح ولایت است، سخنران اصلی مراسم افتتاحیه طرح ولایت نوروزی دانشجویان در مسجد جمکران بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha