شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ استاندار آذربایجان شرقی گفت: جامعه ما نیازمند این است که از آسیب‌های اجتماعی دوری کنیم و آن چیزی که جامعه را از این آسیب‌ها، فحشا و منکر دور می‌کند، نماز است. اگر بتوانیم این امر مهم را در جامعه نهادینه کنیم سایر مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در اجلاس نماز در آذربایجان شرقی گفت: اگر بتوانیم محوریت مسجد و امام مسجد را در شهرهای استان همچون کارهای دیگری که الگو و جزو اولین‌ها هستیم، نهادینه کنیم، خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی ادامه داد: باید با همکاری و کمک همه دستگاه‌ها، کمبود امام جماعت در مساجد، شهرها و بخش‌ها را جبران شود، زیرا شهری که امام جماعت نداشته باشد خیلی از مشکلاتش را نمی‌توان حل کرد.

رحمتی افزود: اگر نماز اقامه شود و مورد فهم قرار گیرد، انسان از آن سیری نخواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی به نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و گفت: اقامه نماز در میانه واقعه عاشورا دارای پیام است.

رحمتی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به برپایی نماز جماعت در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و مکان‌های عمومی اضافه کرد: نمازخانه‌های بین راهی مخصوصا در ایام تعطیلات عید نوروز از نظر زیباسازی و تمیز بودن در دستور کار میراث فرهنگی و گردشگری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران زمینه‌های برگزاری نماز جماعت را فراهم کنند.

رحمتی به آثار مهم اقامه نماز نیز اشاره کرد و گفت: یکی از آثار اقامه نماز این است که انسان را منظم و زمان شناسی و نظم را در وجود و رفتار او نهادینه می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha