شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: نباید صدای غزه در رسانه‌ها قطع شود، نباید جنایت رژیم صهیونیستی و آمریکا در غزه برای جوامع بشری عادی شود، دستگاه دیپلماسی و جریانات مردمی باید مطالبه توقف جنگ را با قدرت بیشتری پیگیری کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار داشت: امسال در شرایطی به ماه مهمانی خدا وارد شده‌ایم که متاسفانه بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ترین جنایات و نسل کشی‌های تاریخ خود است، فاجعه انسانی که این روزها در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته جلوه‌ای دیگر از لیبرال دموکراسی غربی است.

وی افزود: رهبر عظیم الشان انقلاب در محفل انس با قرآن فرمودند: دنیای اسلام مکلف است، تکلیف دینی دارد، هر کس هر جور می‌تواند به مردم مظلوم غزه کمک کند و حرام قطعی و جنایت واقعی است کمک به دشمن از سوی هر کسی باشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ایشان فرمودند، متاسفانه برخی دولت‌ها و کشورهای اسلامی این کار را انجام می‌دهند اما روزی پشیمان خواهند شد و ان‌شاءالله سزای این خیانت را خواهند دید.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: متاسفانه مردم مظلوم غزه با شرایط بغرنجی روبه‌رو هستند، تاکنون بیش از ۳۱۰۰۰ فلسطینی در غزه شهید شده و ویرانه‌های بسیاری در این منطقه برجای مانده است، به گفته سازمان ملل جنگ اسرائیل در غزه ۸۵ درصد جمعیت غزه را با بحران کمبود مواد غذایی و آب سالم مواجه کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: به گفته کمیسر سازمان ملل شمار کودکانی که در چهار ماه اخیر در غزه کشته شده‌اند بیشتر از تعداد کودکان کشته شده در جنگ‌های ۴ سال اخیر جهان است، این سازمان اعلام کرد بیش از دوازده هزار کودک در غزه در چهار ماه اخیر به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: یکی از اهداف خطرناک رژیم اسرائیل در محاصره کامل نوار غزه و ممانعت از ارسال کمک‌های فوری، ایجاد شرایط فروپاشی اجتماعی و مدنی و از بین بردن همه آثار حیات و هویت فلسطینی و کوچ اجباری ساکنان نوار غزه و کرانه به کشورهای مجاور است.

وی خاطرنشان کرد: نباید صدای غزه در رسانه‌ها قطع شود، نباید جنایت رژیم صهیونیستی و آمریکا در غزه برای جوامع بشری عادی شود، دستگاه دیپلماسی و جریانات مردمی باید مطالبه توقف جنگ را با قدرت بیشتری پیگیری کنند و دولت‌های اسلامی نیز باید با قطع روابط سیاسی و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی این رژیم وحشی را متنبه کنند، باید هزینه کمک برخی حاکمان اسلامی به رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در بین افکار عمومی بالا برود و شرط نابودی رژیم صهیونیستی، ایجاد گرایش عمومی و اتحاد در بین مسلمانان است که دولت‌ها باید زمینه وحدت عمومی را مهیا کنند.

امام جمعه تبریز همچنین به افزایش قیمت برخی کالاها اشاره کرد و گفت: اعمال ماه مبارک رمضان با عید نوروز مصادف شده است، این به‌معنای افزایش نیاز مردم به مایحتاج عمومی و خوراک و پوشاک است، بازار شب عید همواره یکی از دغدغه‌های جدی مردم است، بنابراین اولاً دولت باید نقش حکمرانی اقتصادی خود را به بهترین شکل ایفا کند، دوماً نظارت بر بازار را جدی بگیرد.

وی گفت: نظارت در واقع نقش پیشگیری دارد، البته لازم می‌دانم از دولت بخاطر توزیع اقلام معیشتی در قالب کالابرگ تشکر کنم.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: یک طرف ماجرا نیز خود اصناف هستند، اصناف باید مراعات حال مردم را بکنند، البته ما اصناف مومن و معتقدی داریم، بازاریان تبریز عموماً اهل انصاف هستند و باید روح تعاون و همیاری در جامعه جاری باشند، مخصوصاً که ماه مبارک رمضان است و همه ما سفارش به رحم و انصاف شده‌ایم.

امام جمعه تبریز، به ۲۵ اسفند روز بزرگداشت پروین اعتصامی این شاعره تبریزی اشاره کرد و گفت: پروین در شعرش زبان دردمندان جامعه است، پروین شاعر ظلم ستیزی است هر چند هیچگاه نامی از او در مبارزات سیاسی برده نشده ولی مبارزه پروین با سلاح شعر انجام می‌شود، پروین را می‌توان احیاگر فن مناظره در شعر دانست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین اعطای نشان فتح از سوی رهبر انقلاب به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران را به آنها تبریک گفت.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم درگذشت اکبر صابری و حاج مقصود پوررادی دو تن از مداحان مخلص و پیر غلام را تسلیت گفت و اظهار کرد: هر دو بزرگوار صاحب نفس بودند و این نشان اخلاص و ادب آنها در دستگاه آل الله بود، حاج مقصود پورزادی هم مداح بوده هم رزمنده و جانباز و هم پدر دو شهید در حوادث مختلف و آنجایی که باید موضع می‌گرفت صریح و صادقانه و انقلابی عمل می‌کرد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha