شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سط

حوزه / حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه در آستانه بیست و نهم اسفند ماه، سالروز حماسه ملی شدن صنعت نفت ایران قرار داریم، گفت: بیست و نهم اسفند ماه سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران در گرو رهبری دینی و اتحاد و حضور ملت مسلمان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابوزید آباد در مصلای این شهر یکی از مهم‌ترین توصیه‌های انبیا و اولیا الهی به انسان‌ها را پرهیز از گناهان و معصیت دانست و اظهار داشت: در علم پزشکی پیشگیری بهتر از درمان است چرا که رعایت بهداشت و خود مراقبتی بسیار آسان‌تر و کم هزینه تر از درمان است.

امام جمعه ابوزید آباد، اولیاء الهی را درمانگر روح بشر دانست و یادآور شد: برای اینکه انسان‌ها به کمالات برسند آنها را از ارتکاب گناه منع می‌کنند، چرا که از منظر اسلام گناه نکردن و پرهیز از معصیت از انجام کارهای نیک و پسندیده اهمیت بیشتری دارد.

وی ضمن گرامی داشت بیست و پنجم اسفند ماه سالروز ارتحال یادگار حضرت امام مرحوم سید احمد خمینی، گفت: این یادگار امام(ره) به حق راه فرهنگ و مکتب امام(ره) را تا آخرین لحظه حیات به درستی طی نمود.

حجت الاسلام قاسمی دینداری و ولایت مداری را از ویژگی‌های برجسته مرحوم حاج احمدخمینی دانست و یادآور شد: در زمان حیات امام(ره) و بعد از ارتحال ایشان، دینداری و ولایت مداری خود را به منصه ظهور رساند و همیشه در محضر خلف صالح امام یعنی مقام معظم رهبری بود.

امام جمعه ابوزید آباد، ضمن گرامی داشت سالروز بمباران شیمیایی حلبچه، اظهار کرد: این روز وحشتناک‌ترین و در زمره غیر انسانی‌ترین جنایت‌ها به شمار می‌رود که رژیم بعث عراق در حالی که فقط دو روز از عملیات والفجر ۱۰ می‌گذشت علیه ملت خودش جنایتی مرتکب شد و تعجب جامعه جهانی را برانگیخت.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه در آستانه بیست و نهم اسفند ماه، سالروز حماسه ملی شدن صنعت نفت ایران قرار داریم، اظهار کرد: بیست و نهم اسفند ماه سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران در گرو رهبری دینی و اتحاد و حضور ملت مسلمان بود.

امام جمعه بخش کویرات ضمن اشاره به سالگرد ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت الله یثربی امام جمعه فقید کاشان، خاطرنشان کرد: مرحوم یثربی شخصیتی علمی و مجاهدی خستگی‌ناپذیری بود که نهضت انقلاب را در کاشان هدایت و رهبری می‌کرد.

حجت الاسلام قاسمی رمز و راز موفقیت و محبوبیت آیت الله یثری را در اخلاق و ادب و مردمداری‌اش دانست و ابراز کرد: مرحوم یثربی نسبت به همه افراد احترام می‌کرد و همیشه و در همه حال در خط امام و مقام معظم رهبری بود.

امام جمعه ابوزید آباد، تربیت طلاب علوم دینی و اسلامی را از مهمترین اقدامات مرحوم آیت الله یثری عنوان کرد و گفت: ساخت و ساز درمانگاه، مسجد و راه اندازی صندوق قرض الحسنه، حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، اعزام روحانیون به کاشان و حومه و حتی به استان‌های همجوار از جمله خدمات امام جمعه فقید کاشان است.

حجت الاسلام قاسمی ضمن تسلیت سالروز وفات بانوی بزرگوار اسلام حضرت خدیجه(س)، خاطرنشان کرد: متاسفانه در تاریخ نسبت به شخصیت و جایگاه باعظمت حضرت خدیجه(س) ظلم شده و گرد غربت بر چهره‌اش نشسته و آنگونه که باید از ایشان تجلیل نشده است.

امام جمعه ابوزید آباد به برنامه‌های جامعی که در آستانه سال جدید مردم انجام می‌دهند اشاره کرد و گفت: مردم در بقاع متبرکه امامزادگان سراسر کشور و بعضاً در جوار شهدای ۸ سال دوران دفاع مقدس و شهدای گمنام در ایام عید می‌توانند حضوری پر معنا داشته باشد.

حجت الاسلام قاسمی با توصیه به افرادی که قصد مسافرت ۱۰ روز را ندارند، گفت: مسافرانی که در شهر و یا روستایی می‌مانند طبیعتاً نمی‌توانند روزه بگیرند، اما از نظر شرعی مجاز نیستند که تظاهر به روزه‌خواری کنند و حق خوردن روزه در ملا عام را ندارند، چرا که حفظ حریم و حرمت ماه رمضان واجب است و نباید در انظار عمومی روزه‌خواری کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha