شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرتضی مطیعی - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز تاکید کرد که حرمت این ماه مبارک در ایام نوروز رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: امر به معروف و نهی از منکر لسانی (زبانی) وظیفه عمومی و شرعی همگان است و باید همواره مدنظر باشد.

وی اضافه کرد: البته باید در انجام امر به معروف و نهی از منکر هوشمندانه عمل شود تا این موضوع شرعی مورد سوءاستفاده رسانه‌های معاند قرار نگیرد.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز تاکید کرد که حرمت این ماه مبارک در ایام نوروز رعایت شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌ها مکان‌ها و خدماتی را برای مسافران نوروزی در نظر بگیرند تا مسافرانی که روزه نیستند با در نظر گرفتن حرمت ماه مبارک رمضان از خدمات استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان پیشنهاد می‌شود خانواده‌ها دید و بازدیدهای نوروزی را به بعد از زمان افطار موکول کنند.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران خاطر نشان کرد: این مهم سال ۱۳۲۹ با رهبری آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی رییس وقت مجلس و همراهی مردم، برخی تشکل‌های سیاسی مانند فدائیان اسلام و نخبگانی از جمله دکتر محمد مصدق محقق شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری (س)، تصریح کرد: باید از خدمات این بانوی گرانقدر به اسلام الگوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha