شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1144265
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
برمودا

تولید و پخش برنامه های گفت و گو محور از جنس"برمودا" از بایسته های جدی تلویزیون در راستای جذب مخاطب عام و ارتقای سطح اشتیاق آن هاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از الزامات ناظر به فعالیت رسانه ملی در راستای اطلاع رسانی و البته در وهله بعد، سرگرمی هوشمندانه مخاطب، تولید و پخش برنامه های گفت و گو محور موسوم به "تاک شو" است که در این خصوص البته در سال های اخیر گام های نسبتاً خوبی در صداوسیما برداشته، هر چند این میزان تلاش چه به لحاظ کمی و چه کیفی، ناکافی به نظر می رسد.

یکی از برنامه های خوب تلویزیون در این راستا که چندی است پخش آن از شبکه نسیم شروع شده، برنامه" برمودا" با اجرای کامران نجف زاده است؛ خبرنگار و روزنامه نگاری که سال ها پیش با آیتم‌های خبری "۲۰:۳۰" در میان عامه مردم به شهرت رسید و با مدل خلاقانه خویش در تولید و ارایه‌ی گزارش های انتقادی توانست در بین افکار عمومی جایگاه مناسبی کسب کند.

نجف زاده البته پس از سال‌ها فعالیت در حوزه خبر، معاونت سیاسی و حتی اجرای گزارش‌های خبری و مستند، در "برمودا" برای نخستین بار در کسوت اجرای یک تاک شو ظاهر شده و تا اینجای کار نیز عملکرد قابل قبولی داشته است.

البته اهل مطالعه بودن و تهیه خبر و مستندهای گزارشی جذاب در طول سال های فعالیت در داخل و خارج از ایران به ویژه در ایام فعالیت در نیویورک به او کمک کرده تا در این گونه‌ی رسانه ای بتواند گلیمش را از آب بیرون بکشد.

یکی از مهم‌ترین نیازهای تلویزیون برای جذب مخاطب، تولید و پخش برنامه های گفتگو محور آن هم در فضایی صمیمانه و البته صریح است و این که از دلِ این گفت و شنودها، اطلاعات و محتوای خوب و مفیدی به مخاطب منتقل شود.

چندی پیش خسرو معتضد، تاریخ نگار برجسته کشورمان مهمان برنامه برمودا بود که مصاحبه ای شیرین و پرمحتوا نتیجه‌ی گفت و گوی شکل گرفته میان او و نجف زاده بود که بخش هایی از آن نیز در فضای مجازی بازتاب قابل توجهی پیدا کرد و این مساله البته از جمله نشانه های پرمخاطب و تأثیرگذار بودن یک برنامه تلویزیونی است که به قول امروزی ها در بستر اینترنت وایرال شود.

یکی از نقاط قوت برمودا، استفاده از تیم نویسندگان قوی و خوش فکر است که به سازندگان در ایجاد خلاقیت لازم که منجر به جذابیت مضاعف هم می شود کمک شایان توجهی کرده و حال آن که متأسفانه برخی از برنامه های گفت و گو محور تلویزیون فاقد این نقطه قوت است.

امید است رسانه ملی چه در عرصه تولید این گونه برنامه ها و چه توسعه آن ها با هوشمندی و حساسیت لازم عمل کرده و نگذارد که این قبیل تولیدات از منظر سطح کیفیت، با نزول و اُفت روبرو شود.

سید محمدمهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha