شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1144334
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
شاهرخی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:مداحی و خلق آثار غنی و با ارزش نوعی جهاد تبیین محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، جمعی از مداحان،سخنوران شاعران و مدیران هیئت های مذهبی خرم آباد امروز با نا نماینده ولی فقیه در استان لرستان در دفتر امام جمعه خرم آباد دیدار و گفتگو کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در جمع فعالان عرصه هیئت های مذهبی با اشاره به اینکه فعالیت مداحی به عبارتی تبلیغ برای تببین و تشریح آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع)است،اظهار داشت:مداحان باید در خلق آثار فاخر و بیان این آثار با اصول مداحی برای اشاعه فرهنگ دینی در جامعه خمت خود را بکار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مداحان باید با مطالعه و تحقیق و همچنین تسلط بر مسائل روز جامعه به مداحی بپردازند،خاطر نشان کرد:سخنوری،مداحی و شاعری هنری ارزشمند و نفوذ پذیر در دلهای مردم است و داشتن این هنرها برای فرد ایجاد تکلیف می‌کند.

امام جمعه خرم آباد در پایان مداحی و خلق شعرهای غنی و موثر را نوعی جهاد تبیین برشمرد و گفت:این نشست ها بهتر است در جمع های بزرگتر از جمله جمع های دانش آموزان جوانان فعال و علاقمند به این عرصه ها و اقشار مختلف برگزار شود تا تاثیرگزاری بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha