شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شبستان

حوزه / میرحامد موسوی گفت: استقبال بسیار خوبی از جشنواره ملی تئاتر شبستان صورت گرفت زیرا بسیاری از بچه‌های مساجد علاقه‌مند به انجام کارهای هنری و نمایشی هستند

میرحامد موسوی از مسئولان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در رشت، گفت: استقبال بسیار خوبی از جشنواره ملی تئاتر شبستان صورت گرفت زیرا بسیاری از بچه‌های مساجد علاقه‌مند به انجام کارهای هنری و نمایشی هستند البته تبلیغات وسیعی برای برگزاری این جشنواره صورت نگرفت، اما میزان استقبال گروه‌های هنری و نمایشی خوب بود.

وی افزود: اگر هماهنگی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های بیشتری صورت می‌گرفت، مخاطبان بیشتری در مساجد حضور پیدا می‌کردند و به تماشای تئاترها می‌نشستند. اجراهای این چند روز نشان داد که کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به تئاتر هستند. برای تقویت گروه‌های هنری و نمایشی در مساجد استان گیلان، هماهنگی‌هایی با نهادها و گروه‌های دیگر داشتیم و امیدواریم که بتوانیم با ارائه آموزش‌ها و برگزاری کارگاه‌هایی شاهد تولید آثار هنری درخشانی از سوی آن‌ها باشیم. تمام تلاش‌مان این است که بچه‌های مساجد در عرصه‌های هنر و نمایش، آموزش‌های خوبی فرابگیرند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: البته برخی از اعضای هیات‌امناهای مساجد چون سن و سال بالایی دارند، در برابر اجرای برنامه‌های هنری و نمایشی در مساجد مقاومت می‌کنند. باید آن‌ها را توجیه کرد که هنر و نمایش، قالبی برای انتقال مفاهیم و معارف دینی است. لازم است تفکری نو در مساجد جاری شود و جوان‌ها در مساجد نقش‌آفرین باشند.

موسوی تاکید کرد: گروه‌هایی که در این جشنواره حضور پیدا کردند، می‌توانند سفیران بسیار خوبی برای جشنواره باشند. آن‌ها می‌توانند سایر گروه‌ها در مساجد دیگر را نیز فعال سازند و پای کار بیاورند.

گفتنی است؛ جشنواره تئاتر ملی شبستان از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد و رونق بخشیدن به مساجد که مراکز و کانون‌های اصلی در اجتماعات مردمی در شهرهای کوچک و بزرگ و روستاها هستند، برگزار شده است.

در نخستین دوره از برگزاری این جشنواره گروه‌های نمایشی و هنری که وابسته به مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند از سراسر کشور به تهران آمدند و در ۱۴ مسجد منتخب شهر تهران برای مخاطبان و اهالی مساجد به اجرای نمایش پرداختند. این جشنواره در ۴ بخش عمومی، مهر ویژه بانوان، کودک و نوجوان و تئاتر کاغذی برگزار شده که امید است در دوره‌های آینده آثار ارسالی به جشنواره توسعه کمی و کیفی یابد. داوران این جشنواره نیز از چهره‌های شناخته شده عرصه تئاتر هستند که برخی از آن‌ها پیش از برگزاری جشنواره در قالب مدرسه تئاتر شبستان در تعدادی از استان‌ها حضور یافتند و به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha