پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ی

حوزه / استاد حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی را از مفاخرین بزرگ کاشان دانست و اظهار داشت : مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی انسانی مردم دار، عالم و تربیت شده مکتب اهل بیت (ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، در هجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی امام جمعه فقید کاشان در مسجد جامع حبیب بن موسی کاظم(ع)کاشان اظهار داشت: نحوه هزینه کردن سرمایه عمر انسان خیلی مهم است.

وی با بیان اینکه اگر انسان سرمایه عمرش را درست هزینه نکند در دنیا و آخرت پشیمان می شود گفت: بر اساس روایات کسی که سرمایه عمرش را در دنیا درست هزینه کند در آخرت پشیمان نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم، حضور پرشور مردم منطقه کاشان در هجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی را همانند اولین روزهای رحلت این عالم ربانی دانست و افزود: گول و فریب زرق و برق ها، سر و صداها، فریادها و زیبایی های دنیا را نخوریم، چرا که دنیا فریبنده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری مفرد پست و مقام‌های دنیوی و جوانی را ماندگار ندانست و افزود: در پیشانی دنیا فرسودگی نوشته شده است و قوس زندگی تا ۳۰ سال در حال ترقی است ، از ۳۰ تا ۴۰ سال رکود و ۴۰ سال به بعد با سفید شدن محاسن عمر سرازیر می شود.

این خطیب حوزوی با بیان اینکه جوانان قدر عمرشان را بدانند گفت :افرادی همچون علامه ملا محسن فیض کاشانی ها با به جا گذاشتن آثار با برکت علمی و دینی از عمرشان خوب استفاده کردند و نامشان برای همیشه ماندگار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری مفرد با بیان اینکه مرگ یک واقعیت است تصریح کرد: انسان زمان، زمین و زمینه مرگ را نمی داند، لذا باید انسان از عمر خودش درست استفاده کند.

وی مرحوم آیت الله آمیر سید علی و مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی را از مفاخرین بزرگ کاشان دانست و اظهار داشت: مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی انسانی مردم دار، عالم و تربیت شده مکتب اهل بیت (ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری مفرد با بیان اینکه طوری زندگی کنیم تا هستیم مردم به سراغمان بیایند و وقتی هم که مردیم برایمان گریه کنند یاد آورشد: مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی از جمله همین افراد بود که با علاقه مندی به خاندان عصمت و طهارت تا زنده بود با مردم بود و پس از مرگ اش هم همیشه نامش بین مردم ماندگار است.

وی با بیان اینکه پاک باید زندگی کرد گفت: اگر می خواهیم زندگی موفق داشته باشیم و انسانی سعادتمندی باشیم باید با خدا صادق باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری بر لزوم همنشینی با بزرگان تاکید کرد و با بیان اینکه براساس روایات انسان باید با کسی رفیق باشد که از نظر علمی و دینی یک درجه از خودش بالاتر باشد گفت : انسان نباید با کسانی رفیق شود که با استفاده کردن از مال و وقت منحرفش کنند ،لذا انسان با رفیق اش شناخته می شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha