شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: "دشتی" مرکز فهم دین و معارف اسلامی در استان و کشورهای عربی و منطقه جنوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در دیدار با مردم شهرستان دشتی، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان یک گنجی است که انسان نمی‌تواند عظمت آن را درک کند.

وی با بیان اینکه رمضان ماه محبت و لطف خداست، افزود: ماه رمضان برنامه های عبادی و خاصی دارد و بخشی زیادی از آن خدمت کردن به مردم است که باید از این ماه نهایت استفاده و بهره‌برداری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به جایگاه منطقه دشتی بزرگ در تاریخ جنوب ایران و منطقه خلیج فارس، گفت: با توجه به‌ حضور علما و سادات، این منطقه مرکز فهم دین و معارف اسلامی و تبلیغ مکتب اهلبیت در استان بوشهر و کشورهای عربی و منطقه جنوب، منطقه دشتی بزرگ بوده است.

وی با بیان اینکه منطقه دشتی حق بزرگی بر گردن استان بوشهر و جنوب کشور دارد، بیان کرد: منطقه دشتی در کنار دیانت در عرصه مقاومت هم خودش دارای پیشگامی در عرصه مبارزه ضداستعماری و ضداستبدادی بوده و هم پیشران بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به نقش فعال علمای دشتی در خط مقدم مبارزه با انگلیس و پشتیبانی از رئیسعلی دلواری، گفت: منطقه دشتی راهبردی و خوشنام و فوق العاده امتحان داده است به همین خاطر در رژیم سابق قبل از انقلاب تلاش می کرد این منطقه در محرومیت نگه داشته شود.

وی با اشاره به درخشان ظاهر شدن علما دشتی در عراق و قم، خاطرنشان کرد: منطقه دشتی دارای بنیان‌های محکم دیانت و مقاومت است و بعد از انقلاب نیز بسیاری از جوانان و بزرگان این منطقه در ایران درخشیدند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: شهرستان دشتی در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، معادن، ایجاد منطقه‌های بزرگ فناوری ها و دانش‌های مرتبط، پارک‌های علمی و فناوری و صنایع تبدیلی نیاز به توسعه و پیشرفت دارد.

وی گفت: باید سند چشم‌انداز پیشرفت شهرستان دشتی تا سال ۱۴۲۰ براساس ظرفیت‌های آمایشی منطقه که نقشه راهی برای حرکت باشد، نوشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر راه اندازی صنایع تبدیلی و کارخانه رب گوجه فرنگی در این منطقه، عنوان کرد: اعتبارات منطقه دشتی باید فوق العاده بالا باشد و اعتبارات گذشته نسبت به ظرفیت این منطقه کم است.

وی با تاکید بر توسعه مراکز فرهنگی و قرآنی و حوزه علمیه دشتی، ادامه داد: باید روی مسائل و مشکلات این شهرستان مانند موضوع اشتغال، آب شرب، صنایع، کشاورزی، حوزه‌های علمیه، توسعه آموزش عالی، نرخ جمعیت، ازدواج و آسیب‌های اجتماعی کار شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت در این شهرستان شد و گفت: دشتی در تمامی عرصه‌ها در اوج بوده و باید در عرصه پیشرفت هم در اوج باشد و روی توسعه و عمران و مبلمان شهری خیلی کار شود.

وی با اشاره به بالا بودن آمار فقر در شهرستان دشتی، گفت: ما تدابیری در این رابطه انجام داده‌ایم اما نیازمند تدبیر مسئولین و خیرین خود شهرستان دشتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه خط فقر در استان بوشهر از خط فقر خیلی از استان های دیگر بالاتر است، تاکید کرد: بوشهر استان گرانی است و برخی از خانواده ها هم درآمد کافی ندارند.

وی افزود: با توانمندسازی و با پوشش های حمایتی و با ساختار دانش بنیان علمی کاری کنیم که مسئله فقر به چشم نیاید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: یکی از مناطق نگران کننده از جهت فقر منطقه دشتی است و مسئولان ملی و استانی باید به آن منطقه بیشتر توجه کنند.

وی با بیان اینکه در یک نشست تخصصی راهکارهای رفع فقر بررسی شود، عنوان کرد: از ظرفیت تجار، خیرین و سایر منابع برای رفع فقر در این منطقه استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha