شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در پیامی، آغاز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی را به اقشار مختلف مردم استان سمنان بویژه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در پیامی، آغاز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی را به اقشار مختلف مردم استان سمنان بویژه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تبریک گفت.

متن کامل پیام به این شرح است:

بِسمِ اللهِ الرَّحْمَنِ ٱلرَّحِیمِ و بِه نَسْتَعِین إنَّهُ خَیرُ نَاصِرٍ وَ مُعِین

یا مقلّب الْقلوب و الْأبْصار، یا مدبّر اللّیْلِ و النّهار، یا محوّل الْحَوْلِ و الْأحْوال، حوّلْ حالَنا إلی أحْسَنِ الْحال

آغاز سال جدید شمسی که بهار طبیعت است و امسال با بهار قرآن مقارن شده است را به همه عزیزان، ملت شریف ایران، مخصوصا هم استانی های عزیز، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و همه مسئولین و خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

سالی که پشت سر گذاشتیم، سالی پرتلاطم بود از این جهت که دشمنان از ابتدای سال گذشته و بلکه قبل از آن، هجمه‌ها و حمله‌های خودشان را به مردم عزیز ما، ملت منسجم، متحد و ولایتمدار ایران داشتند تا این انسجام را خدشه‌دار و به وحدت ملی آسیب وارد کنند که خدا را شاکریم مردم عزیزمان در ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن و مخصوصا در روز ۱۱ اسفندماه با آفرینش یک حماسه تاریخی، مشت محکمی بر دهان استکبار و دشمنان زدند و آنها را ناکام گذاشتند.

در ماه‌های گذشته در منطقه شاهد تحول عظیمی بودیم که ظلم چندین ساله استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل بر مردم مظلوم فلسطین به یک طوفان بزرگ به نام طوفان الاقصی منجر شد.

جا دارد امسال هم مثل سال‌های گذشته و البته با خصوصیت و ویژگی امسال که شاهد مظلومیت شَدید مردم عزیز غزه در این روزهای ماه مبارک رمضان که هم بحث کشتار آنها بود و هم گرسنگی که نسبت با آنها اعمال می‌شود، وظیفه خودمان را در آمدن به راهپیمایی روز قدس بیش از پیش درک کنیم و ان‌شاءالله آنها را خوشحال کنیم و فریاد آنها را به گوش جهانیان برسانیم.

در سالی که گذشت بحث انتخابات را داشتیم، من همین جا به نمایندگان منتخب مردم شریف استان سمنان در چهار حوزه انتخابیه تبریک عرض می کنم و از خداوند متعال می‌خواهیم [این افراد] بتوانند از این فرصت خدمتی که برای آنها ایجاد شده، جهت خدمت‌رسانی به مردم بهترین استفاده را ببرند. همچنین نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت‌الله میرباقری که امیدواریم توفیق داشته باشیم از ظرفیت بسیار بالای معنوی و فرهنگی ایشان در سطح استان استفاده کنیم.

همینجا از سرور مکرم و استاد گرانقدرمان حضرت آیت‌الله شاهچراغی که در این نیم قرن حضور در استان به همه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی پرداخته‌اند، تشکر و قدردانی داریم و امیدواریم سایه معنوی ایشان بر سر ما مستدام باشد و برای طول عمر با برکت ایشان دعا می‌کنیم.

مردم عزیزمان به فرموده مقام معظم رهبری، آن وظیفه اجتماعی و تمدّنی خودشان و کار جهادی که از آنها برمی‌آمد انجام دادند. همینجا از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همه مسئولین قوه مجریه و قوه قضائیه این تقاضا را داریم که خدمتشان را به این مردم ولایتمدار و شایسته خدمت که در بزنگاه ها و جاهایی که به [حضور] آنها نیاز بوده خودشان را نشان داده‌اند، به بهترین وجه انجام دهند و فرصت خدمت را قدر بدانند.

در سطح ملی مشکلاتی وجود دارد که از لسان مبارک مقام معظم رهبری مطرح شده و دولت خدمتگزار هم الحمدلله در صدد رفع آنها هست، امیدواریم مشکل گرانی و بالا بودن نرخ تورم با همه تلاش‌هایی که شده در سال جدید و فرصتی که از مدت خدمت دولت باقی‌مانده رفع شود. ضمن تشکر از سعی و تلاش گذشته دولت، امیدواریم [موضوع] توسعه در معیشت مردم عزیزمان، رفع گرانی، مهار تورم و رشد تولید که خواسته عمومی مردم است با تلاش بیشتر و کار جهادی شبانه‌روزی که از آنها توقع داریم حل شود تا موجب رضایتمندی و امیدواری بیشتر مردم عزیزمان فراهم شود.

در سطح استان، مشکلاتی که مربوط به کل استان می‌شود بارها گفته شده و تاکید بر آن برای این است که انشاالله به مرحله اجرا برسد. بعضی از این‌ها به یک تصمیم و اراده ملی نیاز دارد. بحث مشکل آب که هم در شاهرود، هم در گرمسار، هم در سمنان و به نوعی در دامغان وجود دارد، مخصوصا [مساله] آب شرب منطقه که با توجه به صنعتی و معدنی بودن استان اگر آب شرب استان تامین نشود، در سال‌های آینده شاهد خلوت شدن استان و کم شدن جمعیت استان خواهیم بود که این موضوع برای استان و کشور مناسب نیست.

به همین جهت امیدواریم در سفری که ان‌شاءالله در آینده نزدیک رئیس‌جمهور محترم و [اعضای] هیات دولت به استان خواهند داشت این مشکل اساسی که مطالبه کل مردم استان، مسئولین استان، ائمه جمعه، خانواده‌های معظم شهدا و دغدغه‌مندان ولایتمدار استان است برطرف شود.

مشکل دیگری که [رفع آن] همراهی همه مردم عزیزمان را می‌طلبد پایین بودن نرخ رشد جمعیت است که امیدواریم انشاالله با تسهیلاتی که دولت برای آن قرار داده و با زمینه‌سازی اجرای آن تسهیلات، در سال‌های آینده استان سمنان از جدول استان‌های دارای نرخ رشد پایین جمعیت خارج شود.

مطلب دیگر که قابل عرض است و امیدواریم همه مسئولان با تلاشی که دارند در پی رفع آن باشند بحث اشتغال تحصیل‌کرده ها است. استان سمنان یک استان دانشگاهی و استان فرهیختگان است، فارغ‌التحصیلان عزیز ما، جوانان پسر و دختر ما که تحصیلات آنها تمام شده و منتظر آن هستند که فرصت شغلی برای آنها فراهم شود تا به این وسیله هم زندگی و معاش خود را بگذرانند و هم به نظام و کشور خدمت کنند. امیدواریم این مطلب هم با تلاش مسئولان انجام شود.

از همه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذارانی که در سال‌های گذشته و ان‌شاالله در سال پیش رو خدمات خود را با همه مشکلاتی که دارند بیشتر می‌کنند و جهاد اقتصادی می‌کنند تشکر می‌کنم. امیدواریم این عزیزان با سرمایه‌گذاری و تلاش بیشتر بتوانند خدمت خود را که خدمت به همه مردم ایران است روزافزون قرار دهند.

در همینجا مجددا سال نو و [همچنین] سال جدید اولیای الهی یعنی ماه مبارک رمضان را به همه مردم عزیز استان تبریک عرض می کنم و امیدواریم بتوانیم از این فضایی که خداوند به ما لطف فرموده و عنایت کرده بهترین استفاده را ببریم و از جهت معنوی بهره‌برداری کنیم.

ان‌شاالله در سال جدید ظهور حضرت حجت بقیةالله الاعظم(عج) را شاهد باشیم.

با صلوات بر محمد و آل محمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha