یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1145041
۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
لرستانی

حوزه/مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان گفت: رمضان ماه ازدیاد تقوا و ماه تقویت اراده است.

حجت‌الاسلام علی لرستانی مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد در خصوص جایگاه و اهمیت ماه رمضان بیان داشت : یکی از ماه های پر فضیلت و با برکت رمضان است که در بین مسلمانان جهان به ویژه ایران از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، که در آیات و روایات به آن اشاره شده است و همین اشاره ها نشانه ارزش والا و اهمیت این ماه نزد خدا و ائمه اطهار(ع) می باشد.

وی تصریح کرد: ماه رمضان، ماه سلامت، امنیت، آرامش، آمرزش و ماه پیوند با ولایت است.

مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان رمضان را ماه فرصت آشتی با خدا دانست و افزود: رمضان ماه ازدیاد تقوا و ماه تقویت اراده است، شُکوه ، عظمت و برکات مادّی و معنوی ای که از این ماه ، نصیب اهل ایمان می شود ، از نگاه احادیث اسلامی، قابل توصیف نیستند،چرا که ماه رمضان ماه برکت و رحمت خداوند، ماه مهمانی خداوند سبحان، ماه آمرزش گناهان و صیقل دادن دل‌ها و زدودن زنگار گناه است.

حجت الاسلام لرستانی در پایان خاطر نشان کرد: بنابر این، در ماه مبارک باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و توسل از اهل بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دوری از گناهان، انجام توبه نصوح و واقعی، عبادت، شب زنده داری، درک فضیلت شب قدر و... فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کرد و از آن در راستای رسیدن به کمال حرکت کرد و باید در این ماه به گونه ای خودسازی کرد که با اتمام ماه مبارک تأثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقی باشد و اثر آن در طول سال ماندگار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha