شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
راجی

حوزه/ مدیر اندیشکده راهبری سُعدا گفت: امروز اصل بر وحدت است؛ اینکه امروز و در این دوران مقام معظم رهبری به ما سفارش می کنند که مراقب باشید تفرق‍ه ای ایجاد نشود و در سطح جامعه، دو قطبی بوجود نیاید، بدین سبب است که رهبر انقلاب نقشه دشمن را می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام راجی، مدیر اندیشکده راهبری سُعدا، امروز در سلسله جلسات تفسیری ماه مبارک رمضان حرم مطهر رضوی، ضمن تسلیت شهادت حضرت خدیجه(س)، به آیه ۴۶ سوره انفال اشاره کرد و گفت: در این آیه ﴿وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ﴾ خداوند خطاب به مؤمنین می فرماید: خداوند و رسول او را اطاعت کنید و از آن طرف، ﴿و لا تنازعوا﴾ با هم دیگر اختلاف پیدا نکنید زیراکه اگر این اتفاق بیفتد شما قدرتتان از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: آنچیزی که امروز بسیار برای امت اسلام حیاتی می باشد آن است که مراقب باشند تا اختلاف و تفرقه در آن ها ایجاد نشود، در طول تاریخ آن چیزی که باعث می شد گاهی وقت ها جبهه حق قدرت خودش را از دست بدهد، همین بود که بین‌اش اختلاف می‌افتاد. شما در طول این ۱۴۰۰ سال ببینید چقدر دشمن نقشه کشید برای اینکه بین امت اسلام اختلاف بیندازد. از آن طرف ائمه بزرگوار معصومین دغدغه شان وحدت بود و بنا داشتند تا در مقابل این نقشه‌ی پیچیده دشمن که اختلاف انگیزی هست بایستند.

مدیر اندیشکده راهبری سُعدا با بیان این که در زمان خلافت امیرمومنان(ع) نیز حضرت مقصود خود را این می دانند که نمی خواهند در اسلام تفرقه ایجاد شود، تصریح کرد: هنگامی که امیرالمؤمنین(ع) بنا داشتند در شورای شش نفره حضور بیابند، برای اینکه خلیفه مشخص شود، ابن عباس به حضرت علی(ع) عرضه کرد: ترکیب این شورا مشخص است، مشخص هست که در این شورا شما رأی نمی آورید! نروید آقا! حضرت فرمودند که من این را می دانم اما من نمی خواهم که در اسلام تفرقه بیفتد و این کلام حضرت امیر(ع) حاوی نکته مهمی است.

حجت الاسلام راجی با بیان این که هنر ما آن است تا بین دشمن اصلی و فرعی‌مان تفاوت قائل شویم، خاطر نشان کرد: یک سری افراد دشمنان فرعی هستند که خداوند از آنان به ﴿و قاتلوا ائمة الکفر﴾ یاد می کند و هشدار داده می شود که حواستان از دشمن اصلی پرت نشود.

وی ضمن اشاره به راهبردهای حضرت علی(ع) در این راستا ابراز کرد: هنگامی که امیر المؤمنین(ع) به خلافت رسیدند و در اوج قدرت هستند، شخصی نزد ایشان می آید و می گوید آقا چه شد که حق شما را غصب کردند؟! امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند بگذار درباره معاویه با تو صحبت کنم یعنی دشمن آنروز معاویه هست و نباید گذاشت حواس و تمرکز به چیز دیگری معطوف بشود و این خطبه ۱۶۲ نهج البلاغه است.

مدیر اندیشکده راهبری سُعدا با بیان این که امروز نیز می بایست دشمن اصلی یعنی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست را بشناسید و واکنش نشان دهید، ابراز کرد: امروز اصل بر وحدت است؛ اینکه امروز و در این دوران مقام معظم رهبری به ما سفارش می کنند که مراقب باشید تفرق‍ه ای ایجاد نشود و در سطح جامعه، دو قطبی بوجود نیاید، بدین سبب است که رهبر انقلاب نقشه دشمن را می دانند.

حجت الاسلام راجی ادامه داد: چند سال پیش ناتو گزارشی را منتشر کرد برای اینکه چطور می توانیم کشورهای دشمن‍‍‍‍‍انمان را از بین ببریم. درگزارش‌اش نوشت که ما الان پنج نوع جنگ داریم، اما جدیداً به این نتیجه رسیده ایم که یک جنگ ششمی هم وجود دارد و آن جنگ شناختی هست. بعد می گوید اگر بخواهیم این کشور ها را از بین ببریم چند تا ابزار داریم که مهمترین آن دوقطبی کردن آن جامعه هست.

وی با بیان این که تلاش دشمنان امروز معطوف به دوقطبی و چندقطبی کردن جامعه ایران است، عنوان کرد: این را باید انسان مراقبت کند و بدانیم که ما یک دو قطبی بیشتر نداریم و آن هم دو قطبی اسلام و استکبار است. عده ای در قطب اسلام و مظلومان و مستضعفان هستند و عده دیگر نیز با رژیم غاصب صهیونیستی و ظالمین عالم می باشند و خداوند متعال نیز در قرآن کریم و در آیه﴿و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم﴾ بدین موضوع اشاره می کند که اختلاف پیدا نکنید چراکه ضعیف می شوید و چنانچه ضعیف بشوید، نابود خواهید شد.

مدیر اندیشکده راهبری سُعدا با بیان این که امروز بیش از همه چیز به اتحاد نیاز داریم، گفت: مقام معظم رهبری دیروز در سخنرانی اول سال‌شان فرمودند که دشمن می خواهد جامعه را دو قطبی کند و نگذارید این اتفاق بیفتد. ما باید مراقبت داشته باشیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha